معاونت برون مرزی رسانه ملی:

آی فيلم دو به زودی افتتاح می شود

معاون برون مرزی صدا و سيما در مراسم ششمين سالگرد افتتاح شبكه هيسپان تی وی از افتتاح شبكه آی فيلم دو خبر داد.

آی فيلم دو به زودی افتتاح می شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مراسم ششمین سالگرد تاسیس شبكه هیسپان تی وی با حضور جمعی از سفرای كشورهای آمریكای لاتین برگزار شد.

پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما در این مراسم با تاكید بر اینكه ما نباید از گذر زمان عقب بمانیم، گفت: شاهد اتفاقات مهمی در عرصه رسانه در یك سال اخیر بودیم و پیشرفت تكنولوژی باعث شد فضاهای جدیدی برای رسانه ایجاد شود.

وی با قدردانی از زحمات همكاترانش در شبكه هیسپان تی وی گفت: این شبكه بیشترین دنبال كننده در در یوتیوب ،در بین شبكه های برون مرزی دانست و این در حالی است كه حاكمیت رسانه های بین المللی در دست دشمنان ماست.

دكتر جبلی افزود :متاسفانه اگر امروز رئیس جمهور آمریكا تصمیم به تحریم بگیرد به راحتی میتواند برنامه های ما را از روی ماهواره بر دارد. این موضوع در شبكه های اجتماعی هم صادق است . ما در خارج از كشور رقبای بسیار جدی و به روزی داریم. اما ثروتی كه ما از آن بهره میبریم و رقبای ما ندارند این است كه با اعتقادات خود توانستیم جریان سیاسی دنیا را عوض كنیم.

معاونت برون مرزی صدا و سیما با بیان اینكه كشورهای اسپانیایی زبان و آفریقایی عمق های استراتژی جمهوری اسلامی ایران هستند،به پیشرفت سریع شبكه آفریقایی هوسا اشاره كرد و گفت: بر همین اساس به زودی شبكه "آی فیلم دو" برای كشورهای فارسی زبان افغانستان و تاجیكستان افتتاح خواهد شد.

جبلی همچنین با تصریح اهمیت بودجه در شبكه های برون مرزی گفت: در بحث بودجه توانستیم منابع جدیدی ایجاد كنیم و اتفاقات خوبی در راه است چرا كه با بودجه های مصوب سازمان خیلی سخت می توانیم به هدف هایمان برسیم. همچنین انشاالله سال آینده جشنواره تولیدات هیسپان تی وی را برگزار می كنیم تا بتوانیم از زحمات دوستان قدردانی كنیم.

علی اجاره‌دار مدیر هیسپان تی وی هم در این مراسم با بیان اینكه انقلاب اسلامی آغاز بیداری اسلامی بود، به سنگ اندازی استكبار برای خاموش شدن این صدا اشاره كرد و خارج كردن شبكه های برون مرزی از ماهواره ها را بخشی از این سنگ اندازی عنوان كرد.

بهرام قاسمی سخن گوی وزیر امور خارجه نیز در این مراسم ضمن اشاره به جمعیت بزرگ اسپانیایی زبان جهان بر روی تقویت شبكه هیسپان تی وی تاكید كرد.

نادر طالب زاده دیگر میهمان این مراسم در سخنانش با اشاره به اینكه مردم آمریكای لاتین از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اهمیت شبكه های برون مرزی را در جنگ نرم بسیار پررنگ دانست و گفت: بودجه این شبكه ها باید مثل یك بودجه نظامی باشد. غافل بودن از این موضوع یعنی اینكه مدیران متوجه نشده اند كه انقلاب اسلامی یك پدیده جهانی است. من فكر می كنم حداقل بودجه این شبكه ها باید 10 برابر بیشتر شود .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار