موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرعت کم قطار، باعث‌ تأخیر در ورودی ایستگاه تهران شد

معاون مسافری راه‌ آهن گفت: محدودیت‌ دید برای لوکوموتیو‌رانان، باعث‌ ایجاد ترافیک‌ در ورودی ایستگاه‌ تهرا‌ن شده بود.

خبرنگار: کباری/جابجایی‌ 140 هزار مسافر در طی 2 روز گذشته / سرعت کم قطار باعث‌ تأخیر در ورودی ایستگاه تهران شده بودمیرحسن موسوی‌ معاون مسافری راه‌ آهن‌ در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه در دو روز گذشته با بارش شدید برف و کولاک شدید‌ به ویژه‌ در استان تهران‌ با مشکلات بسیاری روبرو‌ مواجه بوده‌ایم‌، اظهار کرد: تمامی همکاران‌ راه‌ آهن در این ایام سعی کرده‌اند مسیرهای‌ ریلی را بازگشایی کنند و همواره قطارهای‌ مسافری‌ در این ایام در تردد بوده‌اند.

 وی در ادامه افزود: به دلیل محدودیت‌ دیدی که برای لوکوموتیو‌رانان به وجود آمده بود، با سرعت‌ 40 و 50 قطار را هدایت می‌کردند در نتیجه‌ این موضوع‌ باعث‌ ایجاد ترافیک‌ در ورودی ایستگاه‌ تهرا‌ن شده بود و برخی از قطارها‌ با تأخیر‌ از مبدأ تهران حرکت کردند، البته این تأخیرها از طریق‌ پیامک به مسافران اعلام می‌شد.

 موسوی‌ تأکید کرد: طبق‌ آیین‌نامه در صورتیکه محدودیت‌ دید برای لوکوموتیو‌رانان ایجاد شود‌، آنها باید با سرعت مطمئنه‌ در مسیرها‌ی ریلی‌ حرکت کنند.

معاون مسافری راه‌ آهن تصریح کرد: با توجه به اینکه‌ برخی از مسیرهای جاده‌ای بسته‌ و پروازها‌ کنسل شده بود، تعدا مراجعه‌کنندگان برای مسیرهای ریلی به ویژه در مسیر تهران – قم‌ افزایش یافت ؛ به همین منظور در برخی از مسیرها قطار فوق‌العاده در نظر گرفته‌ شد.

وی در ادامه بیان کرد: در طی 2 روز گذشته 140 هزار نفر مسافر جابجا‌ شده و به تمامی ایستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر مسافری در راه مانده نسبت به سوار شدن آن اقدام کنند.

به گفته وی؛ در این زمان  تمامی ظرفیت‌های واگن‌ها، حتی واگن رستوران جهت استفاده مسافران به کار گرفته شده است.

 220 مسافر در راه‌ مانده بدون بلیت سوار قطار شده‌اند

وی با بیان اینکه در این ایام هیچ‌گونه افزایش قیمت نداشته ایم، یادآور شد: ظرفیت تمامی قطارها ۳۲۰ نفر است، اما طی دو روز گذشته ۲۲۰ نفر مسافر در راه مانده بیش از ظرفیت با بلیت یا بدون بلیت از قطار استفاده کرده اند.

 موسوی درباره‌ قطارهای حومه‌ای گفت: به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأخیر در ساعات شروع ادارات تغییرات کوچکی در قطارهای حومه‌ای به وجود آمده بود اما در مسیرهای‌ تهران – پرند، تهران – گرمسار و تهران – هشتگرد‌ تغییری در ساعت حرکت قطارها ایجاد نشد.

انتهای پیام/

افزایش قیمتی در ۲ گذشته نداشته ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار