آیت‌الله نوری‌همدانی مطرح کرد؛

حفظ و حراست از سه رکن اساسی انقلاب اسلامی

آیت الله نوری همدانی گفت:ولایت‌فقیه، مردم و دین اسلام سه رکن اساسی انقلاب اسلامی هستند که باید در حفاظت از این سه رکن تلاش کرد و اهتمام داشت.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از معاونان و مدیران عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی و جمعی از پزشکان و کارکنان علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به تأکیدات قرآن کریم در ارتباط با شکر نعمت‌ها اظهار داشت: شکر نعمت‌ها سبب افزایش آن شده و درصورتی‌که انسان کفران نعمت داشته باشد عذاب الهی شامل حال او می‌شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی نعمتی بزرگ است که سبب نجات ملتی از زیرسلطه غرب شد، چراکه مدت‌های مدیدی بود که مسلمانان تحت سیطره استکبار جهانی قرار داشتند و سرنوشت ملت به دست غرب رقم می‌خورد اما انقلاب اسلامی این سلطه را از بین برد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی عزت، عظمت و قدرت را برای ملت ایران به ارمغان آورد، ادامه داد: ولایت‌فقیه، مردم و دین اسلام سه رکن اساسی انقلاب اسلامی هستند که باید در حفاظت از این سه رکن تلاش کرد و اهتمام داشت.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: در دوران طاغوت اسلام به حاشیه رانده‌شده بود اما امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را به متن زندگی مردم آورد و درنتیجه باید در حفظ ارزش‌های دینی اهتمام داشت.

وی با تأکید بر رسیدگی مسئولان به محرومان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: ملت ایران مردمی شریف و با عزت هستند درنتیجه مسئولان باید به فکر حل مشکلات معیشتی آن‌ها باشند و با گرانی و بیکاری مبارزه کرده و آن‌ها را برطرف کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به رکن سوم انقلاب اسلامی ابراز کرد: اگر در کشورهای منطقه همچون یمن و بحرین فقیه جامع‌الشرایطی همچون ایران وجود داشت می‌توانستند حرکت انقلابی کنند، اما در ایران مردم با محوریت ولایت‌فقیه حرکت کردند و به پیروزی رسیدند.

آیت‌الله نوری همدانی وحدت میان شیعه و سنی را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: درگذشته دشمن از برخورد و تنازع شیعه و سنی سوءاستفاده می‌کرد اما انقلاب اسلامی مردم را به خودباوری رساند و توانست در برابر دشمنان ایستادگی کرده و وحدت میان شیعه و سنی را به وجود آورد.

وی خودباوری و خوداتکایی را از دیگر برکات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: استکباری جهانی با روحیه عناد و ستیزه‌جویی که دارد حاضر به کنار آمدن با مسلمانان نیست، ما نیز وظیفه ریشه‌کنی آن‌ها را بر عهده‌داریم.

انتهای پیام/ح

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار