از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: رانندگان برای پیشگیری از بروز تصادف زنجیره ای و ایجاد راهبندان، با سرعت مطمئن تردد کرده و از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد پرهیز کنند.

از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا عزیزی اظهار داشت: یکی از دغدغه های پلیس راه هنگام ریزش برف، همراه نداشتن زنجیر چرخ و تردد با سرعت غیرمطمئن است.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از رانندگانی که مسیرهای این استان را برای تردد انتخاب کردند فاقد زنجیر چرخ بودند در حالیکه همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

وی ادامه داد: عوامل پلیس راه در صورت ضرورت از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری می کنند چون ورود این قبیل خودروها به جاده های لغزنده موجب گرفتار شدن آنها در داخل برف و ایجاد راهبندان می شود.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: شرایط رانندگی در زمان لغزنده بودن سطح جاده با زمان خشک بودن سطح معابر متفاوت است چراکه در این شرایط میزان اصطحکاک لاستیک با سطح جاده کاهش می یابد.

عزیزی افزود: میزان فاصله خودرو با دیگر خودروها نیز هنگام لغزنده بودن سطح جاده تا سه برابر افزایش می یابد تا در صورت نیاز به استفاده از سیستم ترمز، شاهد برخورد زنجیره ای وسایط نقلیه نباشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی جاده های این استان لغزنده است و شاهد کولاک زمینی هستیم با این وجود نیازی به استفاده از زنجیر چرخ نیست.

وی با بیان اینکه تمامی راه های این استان باز است، ادامه داد: به علت مسدود بودن راه های قزوین، تا ساعتی پیش اجازه تردد خودروها به سمت استان قزوین داده نمی شد ولی هم اینک راه این استان نیز باز شده است.

انتهای پیام/ د

رانندگان با سرعت مطمئنه تردد کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.