تجلیل از فعالان عرصه محیط زیست لرستان

در همایش سفیران سلامت،حافظان طبیعت از تلاش‌های ماندگار و اثربخش فعالان عرصه محیط دکتر حسنعلی طغیانی،پدر بلوط ایران مظفر افشار،دکتر رضا آذربانی و سید محمدقاسمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان  گفت: بر اساس آموزه‌های دینی انسان در برابر خود، دیگران و محیط زیستی که در آن زندگی می‌کندمسئولیت دارد.

خدا نظر دریکوند افزود: توجه به درختکاری را از جمله آموزه‌های دیگر دین مبین اسلام برشمرد و افزود: یکی از شاخص‌های عمده توسعه در کشور‌های مختلف بحث محیط زیست است.
 

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه دارد نگاه مثبت به محیط زیست و طبیعت را در دانش آموزان نهادینه کند و آن‌ها را به حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری علاقه‌مند کند.

دریکوندبر این نکته تاکید کرد که آموزش‌وپرورش نه‌تن‌ها باید جنگل‌ها را بازتولید کند بلکه باید فراتر از این مبحث حافظان محیط‌ زیست مانند پدر بلوط ایران مظفر افشار‌ها را بازتولید کند.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات دکتر طغیانی گفت: با توجه به تخصص پزشکی دکتر طغیانی وقتی انسان کمردرد داشته باشد؛ بی‌اختیار به یاد دکتر طغیانی می‌افتد و باید گفت: زاگرس بدون درختان بلوط کمرش می‌شکند.

دریکوند با قرائت شعری به بیان زیبایی‌های لرستان پرداخت و ادامه داد: باید کمک کنیم تا این زیبایی‌ها را برای آیندگان حفظ کنیم.

در پایان این همایش علاوه بر تجلیل از فعالان عرصه محیط‌ زیست از ۳ دانش‌آموز برگزیده جشنواره سفیران سلامت با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

از فعالان عرصه محیط زیست لرستان تجلیل شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.