جعفرپور در موافقت با لایحه بودجه 97 مطرح کرد؛

ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای گروه‌های پر مصرف

نماینده مردم لارستان گفت: ضروری است که در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی قیمت حامل‌های انرژی برای گروه‌های پرمصرف افزایش یابد.

ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای گروه‌های پرمصرفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان،‌ خنج و گراش درجلسه علنی امروز در موافقت با لایحه بودجه 97  اظهار کرد: بدون شک بودجه پیشنهادی امسال همچون سال‌های گذشته تلفیقی از نقاط ضعف و قوت است.

وی افزود: دغدغه نمایندگان موافق و مخالف لایحه بودجه، دستیابی به بودجه کارآمد بوده و گرایش‌های آنها بهترین نشانه برای این نتیجه گیری است.

جعفرپور اضافه کرد: اگر امروز کلیات بودجه مورد تأیید قرار نگیرد و مجددا در کمیسیون تلفیق بررسی شود تا چه اندازه این بودجه متفاوت خواهد بود؟ ملاک مقبولیت بودجه باید در راستای برنامه‌های توسعه، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باشد و اولویت‌های جاری کشور را مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم لارستان،‌ خنج و گراش تأکید کرد: معتقدم اشتغال و اقتصاد جزء اولویت‌ها قرار دارد و اقتصاد هم ابزاری برای رشد و تعالی جامعه و افراد جامعه است تا به کمک آن بتوانیم آسیب‌ها را از بین ببریم.

وی خاطرنشان کرد: غنای اقتصادی همراه با فقر فرهنگی ما را به اهداف تعیین شده نمی‌رساند، لذا در کنار توجهی که به مسائل اقتصادی و اشتغال وجود دارد باید به مسائل فرهنگی، اخلاقی و هویتی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفرپور گفت: اگر صرف توجه به اقتصاد می‌تواند تمامی مشکلات و آسیب های اجتماعی را برطرف کند چرا اقشاری که مشکل اقتصادی ندارند این آسیب‌ها به وفور مشاهده می‌شود.

نماینده مردم لارستان،‌ خنج و گراش بیان کرد: لایحه بودجه 97 دارای ضعف و کاستی‌هایی است اما معتقدم باید با کلیات آن موافقت کرد.

وی ادامه داد: به اقشار لازم التکریم از جمله بازنشستگان باید توجه ویژه‌ای کرد چرا که هزار میلیارد یا دو هزار میلیارد تومان نمی‌تواند توجه کافی را به آنها داشته باشد. همچنین به معلمان، فرهنگ‌سازان، ایثارگران و اقشار آسیب پذیر باید رسیدگی بیشتری صورت بگیرد.

جعفرپور گفت: زمانی که لایحه بودجه توسط دولت تهیه شد جوی در فضای مجازی شکل گرفت تا نهادهای پرثمر و کم هزینه را به عنوان مانع اشتغال معرفی شوند در حالی که بودجه‌ای که برای این نهادها تخصیص پیدا می‌کند چند هزارم درصد بودجه کل کشور است و بار سنگین دستگاه‌های عریض و طویل فرهنگی کشور را این نهادها بر دوش می‌کشند.

نماینده مردم لارستان،‌ خنج و گراش با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه سال 97 بیان کرد: این بودجه توجهی به عدالت مالیاتی دارد و اصلاح مالیات پلکانی و فوق پلکانی کارکنان از نقاط قوت این لایحه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 97 بافت‌های فرسوده مورد توجه قرار گرفته و از طرح تحول سلامت به شکلی مدیریت یافته حمایت شده است، چرا که با توجه به شرایط موجود کشور باید حامی طرح تحول سلامت باشیم.

جعفرپور درباره افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه 97 تصریح کرد: در این لایحه با توجه به ملاحظات اجتماعی کمیسیون تلفیق، افزایش قیمت حامل‌های انرژی حذف شد اما این قیمت به شکل مدیریت شده برای گروه‌های پرمصرف باید در صحن مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند.

نماینده مردم لارستان،‌ خنج و گراش هم چنین با اشاره به نحوه پرداخت یارانه‌ها یادآور شد: با مجوزی که برای دولت صادر شده امیدواریم قوه مجریه بتواند هرچه زودتر یارانه اقشار آسیب پذیر را پرداخت کند.

وی اظهار کرد: پیشنهاد روی میز پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است با اعلام اظهارنظرها، اصلاحاتی در این لایحه به وجود بیاید.

جعفرپور گفت: معتقدم مسئله فرهنگ باید به عنوان اولویت مورد توجه قرار گیرد و بودجه سال آینده با رویکرد کارآمدی بتواند مشکلات کشور را حل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
وای نه اگه گرون بشه همه چی گرون میشه
آخرین اخبار