مقصودی در موافقت با کلیات بودجه 97:

توجه به اشتغال و کاهش فقر از مهمترین خصوصیات بودجه 97 است

نماینده مردم سبزوار گفت: ازمهمترین خصوصیات کمی و کیفی بودجه توجه به برنامه ششم، مشکل ریزگردها، اشتغال و کاهش فقر است.

مقصودی:به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی امروز (یکشنبه، 8 بهمن) اظهار کرد: آنچه در کمیسیون تلفیق به عنوان بودجه پیشنهادی در سال 1397 مصوب شده و جای دفاع دارد، بودجه‌ای است که بر مبنای برنامه ششم توسعه است و مهمترین خصوصیات کمی و کیفی آن توجه به برنامه ششم، مشکل ریزگردها، اشتغال و کاهش فقر است.

نماینده مردم سبزوار افزود: از ویژگی‌های مهم بودجه پیشنهادی کمیسیون تلفیق که جای دفاع دارد، توجه به روستائیان و تقویت بنیه دفاعی کشور است.

 وی با بیان اینکه در بودجه 97 حق معلمان و دانش آموزان ضایع شده است. 65 درصد معلمان بازنشسته شده اند و باید پاداش بازنشستگی آنها پرداخت شود، ادامه داد:  از رهبر معظم انقلاب تقاضا دارم اجازه بفرمایند از محل صندوق توسعه ملی حداقل دو میلیارد دلار به بحث آموزش و پرورش اختصاص یابد.

مقصودی اضافه کرد: در لایحه بودجه بحث دو نرخی بودن ارز مطرح بود که دو نرخ 3500و 3800 تومان دیده شده بود اما کمیسیون تلفیق نرخ 3500 تومان را مبنا قرار داد.

نماینده مردم سبزوار گفت: در طرح تحول سلامت اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه قرار گرفتند، خیلی‌ها دنبال شکست این طرح بودند اما با افزایش اوراق به کمک طرح تحول سلامت در بودجه آینده و بویژه تکمیل بیمارستان‌ها شتافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه سال 97 برای تسویه 100هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به پیمانکاران و شهرداری ها برنامه ریزی شده است که می تواند چرخ اقتصاد را به گردش درآورد.

مقصودی اضافه کرد: دولت در بودجه پیشنهادی می‌خواست از طریق گرانفروشی سوخت، دو قیمتی شدن قیمت ارز، استقراض از بانک‌ها حدود 17 هزار میلیارد تومان درآمد کسب و شغل ایجاد کند اما کمیسیون تلفیق با هماهنگی‌ دولت آن را رد و درآمدهای بهتری را شناسایی کرد.

 نماینده مردم سبزوار تاکید کرد: در بودجه پیشنهادی از تولید و مصرف کالاهای داخلی حمایت خوبی شده، جرائم خاصی برای واردات پیش‌بینی شده، از نکات مثبت بودجه پیشنهادی  تلفیق و دولت این است که استانی شدن آموزش و پرورش حذف شد .

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۷ به طرح های توسعه ای و زیربنایی در بخش صنعت و معدن با مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی توجه کرده است.

مقصودی گفت:حقوق‌های بالای 14 میلیون تومان باید تا 35 درصد مالیات پرداخت کنند.

 نماینده مردم سبزوار افزود: به تامین و تخصیص بودجه های فرهنگی و آموزش و پرورش توجه بیشتری  شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار