تاب آوری قلب سلامت است

مدیر وموسس خانه تاب آوری در استان کرمانشاه گفت: این طرح آزمایشی درسال۹۴ در 13 استان کشور اجرا شد و عزم جزم برای توسعه وترویج ( تاب آوری اجتماعی ) وجود دارد.

محمدرضا مقدسی تسهیلگر پایه تاب آوری اجتماعی در استان کرمانشاه  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛ با اشاره به اجرای آزمایشی این طرح درسال۹۴ در 13 استان کشور و عزم جزم برای توسعه وترویج ( تاب آوری اجتماعی ) خبر داد و  گفت : استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان های مجری دوره های آموزشی این طرح را با آموزش و تربیت تسهیلگران بر اساس محتوی و درس گفتار مصوب به اتمام رسانده و در گام بعدی با هدف تاب آوری برای تشکل های مردم نهاد و جوامع محلی مصمم تراز قبل وارد عمل خواهد شد.
تاب آوری  قلب سلامت است

وی با تاکید بر این نکته که در هر صورت نقطه مقابل آسیب پذیری؛ تاب آوری است ، تاب آوری را قلب سلامت بر شمرد و آشنایی با روشهای تحلیل و بررسی سامانه های آسیب پذیر و تاب آور را یکی از عمده ترین دستاوردهای طرح تاب آوری اجتماعی برشمرد وی همچنین اظهار امیدواری کرد در گام های بعدی جوامع محلی و تشکلهای مردم نهاد در جوامع محلی از طریق تدوین وطراحی نقشه راه و برنامه اقدام مبتنی بر توانمندی ها و نیازمندی های منشا خیر و برکت باشند.

وی یکی از عرصه های مغفول در حوزه تاب آوری را عرصه چاپ و نشر دانست و به کمبود کتاب های وزین ومرجع در این خصوص اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد اهل قلم ، دغدغه مندان ، نویسندگان و ناشران جدی تر از قبل در این عرصه فعالیت کنند.
وی در خصوص چشم انداز وسیمای شهر کرمانشاه گفت :کرمانشاه از خوبی های نیمه کاره پر شده است ظرفیت های بی شمار در  رشته های  تئاتر،موسیقی، کشاورزی ، گردشگری ،تجارت  وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی برای توسعه این ظرفیت هاست ظرفیتهای بی مانندی در  کرمانشاه هستند که می توانند سبب توسعه و استعلای کرمانشاه باشند.

محمدرضا مقدسی هم اکنون بازنشسته آموزش وپرورش ، تسهیلگر پایه طرح تاب آوری اجتماعی دراستان کرمانشاه است ، از ایشان چندین جلد کتاب در زمینه تاب آوری منتشر شده است و از قرار این روند کماکان ادامه خواهد داشت .

وی در خاتمه با ذکر این نکته که کرمانشاه از حیث تعداد و تنوع برگزاری کارگاه های تخصصی تاب آوری از جایگاه ویژه ای درکشور برخوردار است مجدانه برضرورت تاسیس مدرسه ملی تاب آوری تاکید کرد.

انتهای پیام/ز

 

بررسی سامانه های آسیب پذیر و تاب آور از عمده ترین دستاوردهای طرح تاب آوری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.