سبحانی فر در موافقت با لایحه بودجه 97:

توجه به ساماندهی حمل و نقل عمومی و ریلی از اولویت‌های دولت در بودجه است

نماینده مردم سبزوار گفت: اولویت مهم دولت توجه به ساماندهی حمل و نقل عمومی و ریلی است که باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود.

توجه به ساماندهی حمل و نقل عمومی و ریلی از اولویت‌های دولت در بودجه استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در جلسه علنی امروز در موافقت با کلیات لایحه بودجه 97 اظهار کرد: بهبود معیشت مردم و افزایش اشتغال دو مسئله مهم کشور است که در بودجه 97 به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بودجه 97 نسبت به سنوات گذشته تغییرات اساسی و ساختاری داشته است چرا که در گذشته بر اساس سیاست چانه‌زنی انجام می‌شد اما الان مبتنی بر عملکرد و شفافیت است و دستگاه‌های ناظر به خوبی می‌توانند بر آن نظارت کنند که این مسئله موجب جلوگیری از فساد و انحراف بودجه می‌شود.

سبحانی‌فر تصریح کرد:‌ کاهش ردیف‌های متفرقه و واگذاری تعداد زیادی از دبیرخانه بودجه به استان‌ها به معنای تمرکز زدایی و اختیار دادن بیشتر به استان‌ها است که این مسئله هم به خوبی در بودجه 97 لحاظ شده است.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به اینکه دولت در بودجه 97 به حل مشکلات آبرسانی و زیست محیطی توجه کرده است، اظهار کرد:‌ اولویت مهم دیگر دولت توجه به ساماندهی حمل و نقل عمومی و ریلی است که این مسائل علاوه بر اینکه رونق اقتصادی را به دنبال دارد باعث کاهش آلودگی هوا هم می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط زلزله خیز بودن کشور، توجه به ساماندهی بافت‌های فرسوده هم یکی دیگر از اولویت‌های مهمی بود که دولت در بودجه امسال به آن توجه کرده است.

سبحانی‌فر اظهار کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال بحران در منطقه است باید به بنیه دفاعی به خوبی توجه کرد که این مسئله هم در لایحه بودجه 97 مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: با توجه به پیشینه تاریخی ما باید زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شود تا اتکا به نفت از بین برود و در بخش اقتصادی رونق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه گسترش عدالت اجتماعی از طریق بازتوزیع یارانه‌ها یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در بودجه 97 است، گفت: افزایش مستمری افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند هم یکی از اقدامات مهم دولت برای کاهش فقر مطلق است.

سبحانی‌فر گفت:‌ در حوزه سلامت هم منابع پایدار و مطمئنی در نظر گرفته شده است و بیمه سلامت هم با اعتبار 7هزار و 500 میلیارد تومانی در بودجه 97 پیش بینی شده است.

نماینده مردم سبزوار با اشاره به وجود حداقل 3 میلیون بیکار در کشور و اضافه شدن خیل عظیم فارغ التحصیلان به آنان، خاطرنشان کرد: حدود 70 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی داریم که با تدبیری که در بودجه 97 اتخاذ شده قرار است این پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شوند که این مسئله به معنی اتمام پروژه‌ها و هم چنین اشتغالزایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار