فولادگر در مخالفت با لایحه بودجه 97:

بودجه عمرانی کشور 10 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است/فرارهای مالیاتی باید شناسایی شود

نماینده مردم اصفهان گفت: بودجه عمرانی کشور 10 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است با این بودجه چگونه می‌توان کشور را توسعه داد؟

بودجه عمرانی کشور 10 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مخالفت با لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی مجلس اظهار کرد: مخالفت بنده با این لایحه به معنای نادیده گرفتن زحمات دولت در تهیه این لایحه نیست.

وی افزود: اصلاحاتی که در کمیسیون تلفیق بودجه برای لایحه بودجه ۹۷ اعمال شد اصلاحات صحیحی بود چرا که به صورت کارشناسانه این اقدام صورت گرفت.

فولادگر با اشاره به نقاط ضعف لایحه بودجه ۹۷ ادامه داد: ساختار بودجه ریزی طبق همان شیوه گذشته است اما اصلاحات اندکی در این لایحه به چشم می‌خورد و هنوز نمی‌توان این بودجه را بودجه عملیاتی دانست.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: همچنان نظام بودجه ریزی در کشورمان ثابت است و بخش‌هایی از بودجه به صورت آزمایشی در بودجه عملیاتی ذکر شده اما نمی‌توان نوع این بودجه را عملیاتی در نظر گرفت.

وی گفت: تا زمانی که ساختار بودجه‌ریزی به صورت کامل اصلاح نشود نمی‌توان ساختار آن را بدون نقص دانست لذا امیدواریم حرکتی که سازمان برنامه در این راستا آ‌غاز کرده است بتواند مشکلات نظام بودجه ریزی را رفع کند.

فولادگر بیان کرد: دو سوم ارقام بودجه از دسترس و نظارت مجلس خارج است به این معنا که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رقم اصلی بودجه تعریف شده که از این مبلغ ۸۰۰ هزار میلیارد تومان به شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی تعلق می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان اظهار کرد: دو سوم ارقام بودجه به بخش‌های خارج از بودجه عمومی شرکت‌ها وارد می‌شود و بودجه این شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی در عمل مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: ۴۳۰ الی ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت در نظر گرفته شده، همچنین ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح‌های عمرانی تعریف شده است، در حالی که سال گذشته این بودجه ۷۰ هزار میلیارد تومان بود و این موضوع نشان می‌دهد که سهم حوزه عمرانی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. در این شرایط چطور می‌توانیم کشور را به عمران و آبادانی برسانیم.

فولادگر گفت: همه می‌پذیریم که منابع دولت محدود است و بسیاری از درآمد‌ها محقق نمی‌شود، همچنین وجود تحریم‌ها و انتقال درآمد‌های نفتی از جمله مشکلات پیش روی دولت است، اما با وجود این مسائل چه زمانی باید اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد؟

نماینده مردم اصفهان یادآور شد: تا زمانی که از توان بخش خصوصی در حوزه تولید، خدمات و پروژه‌های عمرانی استفاده نشود، نمی‌توان مشکلات پیش‌رو را از بین برد.

وی متذکر شد: پروژه‌های نیمه‌تمام و مناطق محروم زیادی در کشور وجود دارد و برای رسیدگی به تمام مسائل و مشکلات نمی‌توان از بودجه عمومی کشور استفاده کرد.

فولادگر اظهار کرد: طبق سیاست‌های برنامه ششم، صندوق توسعه از قوانین جاری و بودجه‌ای باید خارج شود، همچنین طبق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باید میزان وابستگی به درآمد‌های نفتی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: امسال درآمد‌های مالیاتی از درآمد‌های نفتی پیشی گرفته است و این موضوع در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار دارد و از دولت به منظور تحقق چنین سیاستی تشکر می‌کنیم.

وی گفت: متأسفانه نیمی از درآمد مالیات بر ارزش افزوده، مربوط به جرایم این درآمد است، براین اساس تا چه زمانی باید فشار بر اقشاری وارد شود که این درآمد بر دوش آن‌ها قرار دارد.

فولادگر اظهار کرد: معتقدم فرار‌های مالیاتی باید با جدیت شناسایی و طبق سیاست‌های برنامه ششم توسعه، منابع صندوق توسعه باید از دسترس قوانین عادی خارج شود.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: سال گذشته همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق آن‌ها به ۸۰ درصد در برنامه ششم توسعه مصوب شد و این موضوع در شورای نگهبان مورد تأئید قرار نگرفت، به هرحال این همسان‌سازی صورت گرفت و در فضای مجازی علیه شورای نگهبان فضاسازی می‌شود که این شورا اجازه افزایش حقوق بازنشستگان را نداده است.

وی افزود: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر قانون را برعهده دارد و در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان، اصل ۷۵ قانون مورد توجه قرار نگرفته بود و علت تأئید نکردن این موضوع توسط شورای نگهبان بر همین مبنا قرار داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار