اعلام عزای عمومی در افغانستان/ فردا کابل تعطیل است

در پی حمله مرگبار روز گذشته در کابل، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز (یکشنبه) را در افغانستان عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در افغانستان/ فردا کابل تعطیل استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی حمله مرگبار روز گذشته در کابل، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز (یکشنبه) را در افغانستان عزای عمومی اعلام کرد.

در بیانیه ارگ ریاست مهوری افغانستان آمده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان به منظور غم شریکی با خانواده های ماتم رسیده و ادای احترام به آنان، امروز را ماتم ملی اعلام می‌کند و بیرق/ پرچم افغانستان در سراسر کشور و نمایندگی های سیاسی در خارج از افغانستان به حالت نیمه برافراشته در آورده می‌شود.

ریاست جمهوری افغانستان همچنین اعلام کرد که دولت به منظور رسیدگی بهتر به مجروحین این رویداد، فردا (دوشنبه) تنها در کابل تعطیل است.

همچنان بر اساس تصمیم ریاست جمهوری افغانستان، روز سه شنبه به خاطر اتحاف دعا به روح شهدای رویدادهای اخیر تروریستی، مراسم ختم قرآن عظیم الشأن در سراسر این کشور برگزار می گردد.

قابل ذکر است که وزارت صحت عامه‌ افغانستان با بیان آخرین آمار شمار قربانیان حمله انتحاری روز گذشته  در کابل اعلام کرد که که در انفجار کابل ۹۵ تن کشته و ۱۵۸ تن دیگر زخمی شده اند.

این انفجار ظهر روز گذشته در در حومه چهارراه «صدارت» در منطقه «وزیراکبرخان» توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده  به وقوع پیوسته است.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار