بر اساس سند راهبردی رژیم صهیونیستی؛

هشدار درباره خطر محور مقاومت و مبارزان فلسطینی برای صهیونیست‌ها

نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی با اصلاح سند راهبردی خود گسترش محور مقاومت و به ویژه استقرار نیرو‌های آن در مرز‌های جولان سوریه و فلسطین اشغالی را تهدیدی خطرناک برشمرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «الحیات»؛ نهاد امنیتی اسرائیل اصلاحاتی را در پیش بینی‌های راهبردی خود درباره سال جدید اعمال کرد که به موجب آن «جبهه فلسطین» بیش از سایر جبهه‌های مربوط به اسرائیل در معرض انفجار است، اما تهدید محور مقاومت که ایران، بنیانگذار آن است و شامل سوریه و حزب الله است، همچنان در رأس فهرست تهدیدات علیه اسرائیل قرار دارد و در درجه بعدی تهدید سازمان‌های جهادی قرار دارند.

در همین حال؛ روزنامه صهیونیستی «هآرتص» دیروز فاش کرد در نوامبر گذشته در سند راهبردی، که گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۵، آن را تصویب کرد، در خصوص تحولات راهبردی و امنیتی اصلاحاتی صورت گرفت، سپس این سند به وزیر جنگ و سایر اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی تحویل داده شد، اما بر خلاف سه سال پیش، این سند هنوز برای عموم منتشر نشده است. ارتش این رژیم اصلاح این سند را با تحولات گسترده منطقه از زمان انتشار سند اصلی توجیه کرد چرا که علاوه بر نقش ایران در سوریه، روسیه نیز (یک ماه پس از انتشار این سند) در سوریه حضور یافت.

این سند همچنین با تشریح همکاری رژیم صهیونیستی با کشور‌های (به اصطلاح) میانه روی منطقه و کشور‌های بزرگ و در رأس آن آمریکا، افزود هدف از فعالیت‌های نظامی مشارکت در تقویت جایگاه این رژیم در عرصه بین المللی و منطقه‌ای است. بر خلاف سند اصلی که پس از توافقنامه هسته‌ای ایران نوشته شد و ژنرال ایزنکوت در مقایسه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نگاه خوشبینانه تری داشت و بر این باور بود که این توافقنامه «فرصت‌های جدیدی» را ایجاد خواهد کرد، اصلاحیه این سند به تاثیر ایران در برخی زمینه‌ها پرداخته است که مهمترین آن: حمایت از محور مقاومت و احتمال پیدایش تهدیدی خطرناکتر در آینده با استقرار رزمندگان محور مقاومت بین مرز‌های فلسطین اشغالی و سوریه در جولان است. اما این سند تاکید دارد با وجود تشدید خطر محور مقاومت، «میدان فلسطین بیشتر در معرض انفجار است».

در این سند آمده است: در صورت بروز تنش در کرانه باختری، «حماس» در منطقه غزه بسیار اثرگذار خواهد بود «و همین مسئله برای ارتش اسرائیل ایجاب می‌کند آمادگی سناریوی مقابله مستقیم در کرانه باختری با مشارکت دستگاه‌های امنیتی [تشکیلات خودگردان]فلسطین را داشته باشد و این همان اتفاقی بود که در سال ۲۰۰۲ هنگام حملات نظامی موسوم به دیوار نگاهدارنده رخ داد.» در این سند همچنین به تشدید خطر «حملات انفرادی» اشاره شده است، مثل حملاتی که تقریبا دو سال پیش با (چاقو و زیر گرفتن با ماشین) صورت می‌گرفت و جایگاه ویژه‌ای در مبارزات سازماندهی شده در مناطق فلسطینی داشت.

انتهای پیام/

اصلاح سند راهبردی نهاد امنیتی اسرائیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۸ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
کارتون تمومه ای صهیونیست ها شما ها غاصب هستید وجنایات بیشماری مرتکب شدید جنایت علیه بشریت درکارنامه خائن شما فراوانه

فقط کافیه رهبر بزرگ ایرانزمین دستور بده واشاره کنه مردم با تمام مشکلات ودغدغه های موجود نسل هرجی صهیونیست از روی زمین بر میدارن،چونکه در واقع مسبب بیشتر مشکلات ما وامت مسلمان در جهان شما جانیان متکبروبیرحم هستید.درود بر ایران

مرگ بر السعود
آخرین اخبار