تربیت ۹ هزار حافظ قرآن در طرح ملی حفظ قرآن

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به برگزاری طرح ملی حفظ قرآن در استان از تربیت ۹ هزار حافظ قرآن خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمدجواد عباس زاد، معاون فرهنگی اوقاف لرستان، بیان داشت: اوقاف لرستان هر سال بر اساس سهمیه‌ای که دارد در راستای تربیت حافظان قرآن اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سهمیه اوقاف لرستان ۹ هزار نفر بوده است، افزود: طرح ملی حفظ قرآن از حفظ یک جزء تا حفظ کل برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با اشاره به نام نویسی علاقه‌مندان به شرکت در طرح ملی حفظ قرآن که با محوریت اوقاف استان برگزار می‌شود، یادآور شد: پس از نام نویسی مربیان قرآن آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کتبی طرح حفظ قرآن در اسفند ماه ادامه داد: پس از برگزاری دوره‌های آموزشی و موفقیت داوطلبان در مسابقات قرآنی گواهی نامه برای شرکت کنندگان صادر می‌شود و برگزیدگان می‌توانند به عنوان مربی قرآن در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه بیان داشت: تاکنون طرح ملی حفظ قرآن با محوریت اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شد و از سال جاری این طرح با همکاری اوقاف، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: پس از برگزاری مرحله شهرستانی آزمون کتبی حفظ قرآن مرحله استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله استانی نیز در مرحله کشوری شرکت خواهدن کرد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان هدف از برگزاری این طرح ملی را تربیت حافظان قرآن عنوان کرد و گفت: انس بیشتر جوانان با قرآن، نهادینه سازی آموزه‌های دینی و تبیین ارزش‌ها بین نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و شفاهی حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، تواشیح و اذان خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا فروردین ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/م

۹ هزار حافظ قرآن در طرح ملی حفظ قرآن تربیت می شوند

برچسب ها: تفسیر قرآن ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.