اطلاعیه محیط زیست نوشهر در خصوص تاثیر کاهش دما بر حیوانات

مسئولان محیط زیست نوشهر در اطلاعیه‌ای از مردم خواستند در صورت مشاهده حیوانات در نزدیکی محل زندگی خود به محیط بانی منطقه اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست نوشهر اعلام کرد: مسئولان محیط زیست نوشهر در اطلاعیه‌ای از مردم خواستند در صورت مشاهده حیوانات در نزدیکی محل زندگی خود به محیط بانی منطقه اطلاع دهند.

در متن اطلاعیه اداره محیط زیست شهرستان نوشهر آمده است:

طبق نقشه‌های هواشناسی و اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران مازندران در هفته آینده  با تقویت جریانات سرد شمالی احتمال بارش سنگین برف و کاهش نسبی دمای هوا در ارتفاعات و دامنه‌های جنگلی  شهرستان  وجود دارد که می‌تواند باعث حرکت حیات وحش مخصوصا علفخواران به سمت دامنه‌ها و ارتفاعات پایین و در مجاورت مناطق مسکونی روستایی و حاشیه جاده‌های جنگلی شود.

 بسیاری از روستانشینان عزیز به این وحوش پناه می‌دهند که مبادا بر اثر کمبود غذا و گرسنگی از بین روند و برخی از سودجویان نیز دست به اسلحه می‌برند.

از مهم‌ترین گونه‌های شاخص جانوری این شهرستان پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، گورکن، سنجاب جنگلی، خرگوش، گراز، تشی، شوکا، مرال، قرقاول، گنجشک و تیکا هستند؛ لذا اداره حفاظت محیط زیست نوشهر از عموم مردم علاقمند به محیط زیست می‌خواهد؛ در صورت مشاهده حیواناتی که به محدوده شهر و روستا‌ها گسیل شده اند، مکان آن‌ها را به نزدیک‌ترین محیط بانی‌های این شهرستان، گزارش دهند و یا درصورت مشاهده هرگونه اقدام به شکار، مراتب را به شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

بازشدن پای حیوانات به روستا‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.