مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت خبر داد:

لزوم درج برچسب اصالت کالا بر ۵ دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از لزوم درج برچسب اصالت کالا بر پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

لزوم درج برچسب اصالت کالا بر ۵ دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از لزوم درج برچسب اصالت کالا بر پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داد.

وی گفت: به علت نگرانی بیماران، پزشکان و مصرف‌کنندگان و عرضه محصولات با كيفيت، این پنج دسته از تجهیزات و ملزومات پزشکی برچسب اصالت دريافت می كنند.

نصب پرچسب اصالت بر روی تجهیزات و مواد دندانپزشکی

مسائلی تصریح کرد: برچسب اصالت کالا بر روی تجهیزات و مواد دندانپزشکی، ملزومات آزمایشگاهی، تجهیزات و ملزومات پزشکی خانگی و عرضه شده در داروخانه، ملزومات پزشکی نازایی و ايمپلنت های ارتوپدی درج می شود.

مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در خصوص الزامات نصب برچسب اصالت بر روی این کالاها، گفت: این برچسب‌ها باید مطابق با الزامات و ویژگی‌های تعیین شده در دستورالعمل اجرایی نظام ردیابی و رهگیری و کنترل اصالت باشد؛ همچنین نصب برچسب باید روی کوچک‌ترین واحد بسته‌بندی انجام شده و نصب برچسب دارای شناسه تجمیعی مطابق دستورالعمل اجرایی روی سطوح بعدی بسته بندی در فرآورده‌های دارای سطوح بسته بندی بزرگ‌تر نیز انجام شود.

مسائلی افزود: اجرای اين طرح با همكاری و مشاركت ذی‌نفعان و نظارت معاونت درمان، معاونت غذا و دارو و مراكز درمانی سراسر كشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار