احزاب سه گانه ائتلاف بزرگ آلمان مذاکرات خود را آغاز کردند

سران احزاب موسوم به «ائتلاف بزرگ» بر تشکیل هر چه زودتر دولت آلمان اطمینان دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، سران احزاب موسوم به «ائتلاف بزرگ» آلمان بر تشکیل هر چه زودتر دولت آلمان اطمینان دادند.

آنگلا مرکل، صدراعظم و رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان امروز با حضور در مقر حزب متبوعش در برلین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آلمان، محلی برای آینده است و در واقع ما در پی پویایی و تحرک جدید برای آلمان هستیم و ما این شروع را نه تنها برای آلمان که برای اروپا نیز خواهانیم. این همان چیزی است که حزب دموکرات مسیحی از مدتها به دنبال تحقق آن است و ما به این مساله که فوری و زود با هم مذاکره کنیم، توجه داریم و معتقدم مردم ما بیشتر انتظار دارند که ما به سمت تشکیل یک دولت قرار بگیریم و من هم در این باره، خوشبینم اما این گفتگوها باید نتایج مشخصی را هم دربرداشته باشند و به نظرم این در زمانی قابل مقایسه و قابل مشاهده، شدنی و امکانپذیر است.

هورست زِهوفر، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان نیز طی سخنانی امروز اظهار داشت: شما می دانید که حزب سوسیال مسیحی خواهان این «ائتلاف بزرگ» است و بنابراین ما تمام تلاش خود را طی هفته های آینده بکار خواهیم بست تا نتیجه خوبی بگیریم؛ هرچند که فرض ما آن است بعد از کنگره حزبی سوسیال دموکراتها مذاکرات آسانتر نباشند. ما با حسن نیت وارد این مذاکرات می شویم و برای این گفتگوها خود را خوب آماده کرده ایم.

مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در یک کنفرانس خبری مجزا امروز گفت: این دولت جدید آلمان باید نقش کشورمان، جمهوری فدرال آلمان را به اروپا بازگرداند. زیرا آلمان به عنوان بزرگترین و به لحاظ اقتصادی، قدرتمندترین عضو اتحادیه اروپا مطرح است.

وی افزود: در روزی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نطق خود را در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس ایراد کرد ما یکبار دیگر بر این نکته تاکید می کنیم که مسیری که رئیس جمهور آمریکا انتخاب کرده است با مسیر سلفش متفاوت است. بنابراین در این شرایط، اتحادیه اروپا با توجه به چالشهایی که از چین و آمریکا می آید به یک آلمان قدرتمند و طرفدار اروپا نیازمند است.

انتهای پیام/

تاکید احزاب آلمانی بر تشکیل دولت جدید آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار