کم‌رنگ شدن باورهای دینی از علل افزایش طلاق در جامعه

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: تغییر ماهیت فرهنگ جامعه به سمت غرب و کم رنگ شدن باورهای دینی و مذهبی از علل اصلی افزایش طلاق در جامعه است.

کم‌رنگ شدن باورهای دینی از علل افزایش طلاق در جامعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا،امام جمعه نهاوند اظهار در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند که با محوریت علل افزایش طلاق، و کاهش ازدواج در شهرستان برگزار شد، خطاب به مسئولین اظهار داشت: قدر لحظات و فرصت‌ها را بدانید، عمر و خدمت می‌گذرد؛ خدمت‌رسانی به مردم در این نظام اسلامی فرصت بسیار مهمی است که باید قدر آن را بدانید.

وی با اشاره به ضرورت تبیین راه‌های کاهش و پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده در جامعه تاکید کرد: تغییر ماهیت فرهنگ جامعه به سمت غرب و کم رنگ شدن باورهای دینی و مذهبی از علل اصلی افزایش طلاق در جامعه است.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه آمار طلاق در سال‌های نخست ازدواج بیشتر است، افزود: عدم آگاهی و آموزش‌های زوجین پیش از ازدواج و فضای مجازی از جمله عوامل اصلی طلاق در جامعه است.

وی گفت: نبود امنیت شغلی و بیکاری، اعتیاد، ازدواج‌های اجباری، گرایش خانواده‌ها به ماهواره، دوستی های خیابانی، حسادت، مهریه‌های سنگین و... نیز از مهم‌ترین دلایل طلاق است.

رئیس ثبت احوال نهاوند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ آمار طلاق ۱۸ درصد افزایش و آمار ازدواج ۱۰ درصد در شهرستان کاهش داشته است، گفت: لازم است عوامل اصلی طلاق در شهرستان شناسایی و دسته بندی شود.

انتهای پیام/خ

علل  افزایش طلاق در جامعه  کم‌رنگ شدن باورهای دینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.