رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان همدان:

افزایش درآمد های استان همدان

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان از افزایش درآمدهای استان خبر داد.

افزایش درآمد های استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ صیدایی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان همدان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : درآمدهای استان در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ با افزایش ۵ درصدی به ۶۳۳ میلیارد تومان خواهد رسید.

وی درخصوص اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی هم گفت : این اعتبارات در سال ۹۷ به هزار و ۳۹۴ میلیارد تومان خواهد رسید که بدون در نظر گرفتن سهم آموزش وپرورش ۱۵ درصد افزایش دارد .

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همچنین گفت : اعتبارات ۳ درصد نفت استان هم از۱۵۰ میلیارد تومان سال جاری به ۱۸۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ خواهد رسید.

فرزانه ، مدیرکل راه وشهرسازی هم گفت : با الحاق چهار روستای شورین ، حسن آباد ،علی آباد وقاسم آباد به شهرموافقت شده ولی با حیدره ودیوین موافقت نشده است.

 مدیرکل هواشناسی نیز گزارشی از روند گرم شدن کره زمین وتغییرات اقلیمی ارائه داد و گفت: زمین یک درجه گرم شده است وقدری آب اقیانوسها اسیدی شده به همین دلیل کاهش بارندگی را شاهدیم که در استان در ۶۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود : میانگین نرمال بارشها در استان ۵۵ درصد کاهش را نشان می دهد .

حاجی بابایی ، نماینده مردم همدان وفامنین درمجلس هم گفت : با توجه به ابنکه بودجه عمرانی سال آینده ۶۰ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آنهم صرف بنزین می شود لازم است مدیران به ۱۸۰ هزارمیلیارد تومان اوراقی که عرضه می شود توجه کنند واز این پول کلان بیشترین بهره را ببرند .

وی گفت : از ردیف های بودجه متفرقه نیزغافل نشویم به طور مثال از همین محل برای تپه هگمتانه هجده ونیم میلیارد تومان در نظر گرفتیم که امیدواریم به سرعت جذب شود.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به تاکید مجلس بر ترمیم حقوق ومزایای شاعلین وافزایش حقوق ها گفت : افزایش حقوق ها از ۱۰ تا ۲۰ درصد خواهد بود.

استاندارهمدان نیز گفت : با توجه به کاهش بارشها مردم را درجریان خشکسالی ها قرار دهید تا در تابستان دچارمشکل نشویم.

نیکبخت افزود :از بانکهای استان راضی هستم اما بانک سینا همکاری نمی کند .

وی خاطرنشان کرد : بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکهای استان از محل رونق تولید پرداخت شده است.

انتهای پیام/د.ا

درآمدهای استان افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.