تعطیلی ۲۰۰۰ واحد سنگ‌بری کشور؛ ۴۰ هزار نفر بیکار شدند

نایب‌رئیس کانون سنگ ایران بابیان اینکه ۲۰۰۰ واحد سنگ‌بری در کشور تعطیل و ۴۰ هزار نفر بیکار شده است گفت: با ایجاد واحد‌های تخصصی صادرات سنگ می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن غیاثوند ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی چند سال اخیر واحد‌های تولید سنگ در زمینهٔ سخت‌افزاری به فناوری‌های جدید و روز تجهیز شده‌اند.

وی افزود: با این وجود در زمینهٔ نرم‌افزاری و مدیریت با مشکلاتی مواجه هستیم که به دلیل نگاه به بازار داخلی و غافل شدن از بازار‌های خارجی بوده است.

نایب‌رئیس کانون سنگ ایران بابیان اینکه ظرفیت‌های خوبی درزمینهٔ سنگ در کشور داریم عنوان کرد: متأسفانه در این راستا نتوانستیم جایگاه قابل قبولی را درزمینهٔ صادرات کسب کنیم و بیشتر واحد‌های حوزه سنگ نگاهی به این موضوع نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در لرستان بیش از ۱۱۰ معدن فعال وجود دارد بیان کرد: ۱۷ نوع ماده معدنی در لرستان وجود دارد که این ظرفیت سبب شده که لرستان جز یکی از بزرگ‌ترین واصلی‌ترین منابع سنگ در کشور باشد.

غیاثوند تصریح کرد: ۵ هزار واحد سنگ‌بری در کشور وجود دارد که به علت ناتوانی در جذب بازار جهانی که امروز بزرگ‌ترین معضل این واحد‌ها است، بیش از دو هزار واحد تعطیل و ۴۰ هزار نفر از شغل بیکار شده است.

وی با تأکید بر لزوم برطرف کردن مشکلات واحد‌های سنگ خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌تواند در رفع مشکلات موجود در این زمینه مؤثر باشد و این در حالی است که می‌توان با ایجاد واحد‌های تخصصی صادرات در رفع مشکلات موجود اقدام کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: استانداری ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.