تکمیل سد نهب با ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: سد نهب با ۸۴ درصد پیشرفت برای تکمیل به ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حمید پویا در بازدید استاندار از سد نهب افزود: تا کنون ۱۱۶ میلیارد ریال برای این طرح هزنیه شده است و در صورت تامین ما بقی هزینه این طرح تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد.

پویا از احداث کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه انتقال آب ذخیره شده در مخزن سد برای بهبود اراضی کشاورزی به میزان هشت هزارو ۳۰۰ هکتار در ناحیه یک پایاب است.

وی اضافه کرد: در صورت احداث این سد و شبکه آبیاری آن پیش بینی می‌شود برای ۸۰۰ نفر مستقیم و برای یک هزار و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود.

اجرای پروژه سد نهب از سال ۸۹ آغازشده است.

سد نهب از نوع خاکی با هسته رسی و با ارتفاع متوسط ۴۸.۵ متر از پی و حجم مخزن ۱۲۰ میلیون متر مکعب و با طول تاج ۲ هزار و ۱۵۶ متر بزرگترین سد استان و از جمله معدود سد‌های کشور با طول تاج طولانی به شمار می‌رود.

این سد با هدف ذخیره سازی و تنظیم آب برای اراضی کشاورزی به میزان ۳۷ هزار هکتار، تغذیه مصنوعی دشت قزوین، مدیریت منابع آب، بالا بردن بهره وری کشاورزی، جلوگیری از جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خررود و کاهش برداشت از منابع آب زیر زمینی احداث می‌شود.

سد مخزنی نهب در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر قزوین و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر تاکستان در دست احداث است.

انتهای پیام/

بازدید استاندار قزوین از سد نهب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار