عسگری راد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

قیمت تولید‌ات چینی و ایرانی یکسان است

یک فعال حوزه صنعت گفت: برخلاف تفکر اذهان عمومی، قیمت تمام شدۀ تولیدات داخلی در مقایسه با محصولات چینی، یکسان است.

قیمت تولید‌ات چینی و ایرانی یکسان استمهدی عسگری راد فعال حوزه صنعت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بر خلاف تفکر اذهان عمومی، قیمت تمام شدۀ  تولیدات داخلی در مقایسه با محصولات چینی، یکسان است.

وی در ادامه افزود: مواد اولیه در تمام دنیا یکسان و با یک قیمت عرضه می‌شوند، اما این قوانین تعرفه‌ای، مالیات و ارزش افزوده‌ هستند که باعث ایجاد مشکل و افزایش قیمت محصولات ایرانی می‌شوند.

عسگری راد تصریح کرد: در کشوری مانند چین برای تولیدکننده‌ای که محصول خود را به کشورهای دیگر صادر کند، 15 درصد جایزه صادراتی در نظر می‌گیرند، در حالیکه در ایران صادرکننده با حجم بالایی از مشکلاتی که دولت برای او درست کرده، روبرو است.

این فعال صنعتی اذعان کرد: در واقع این دولت چین است که برای تولیدکننده‌های خود دامپینگ می‌کند و سود 15 درصد جایزه باعث می‌شود زیر قیمت بازار جهانی محصولات خود را فروخته و تولیدشان را رونق دهند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که قوانین صادراتی نباید تغییرات زیاد داشته باشد و از طرف دیگر افزایش قیمت ارز، موجب نوسان زیاد در بازار و در نتیجه ناامن شدن بازار صادراتی می‌شود.

عسگری راد اضافه کرد: در صورتیکه صادرکننده ایرانی آزادی عمل داشته و مجبور نباشد به بعضی از قوانین ناعادلانه تن دهد ؛ با رغبت درآمد خود را به داخل ایران برای سرمایه‌گذاری باز می‌گرداند.

وی در ادامه یادآور شد: بهترین راه کار برای نجات صنعت این است که دولت صنعتی‌ها را رها کند، یعنی حمایت‌های نابجا از طریق تزریق نقدینگی حذف شده و از طرف دیگر حق حاکمیت تنها 3 تا 5 درصد مالیات را دریافت کرده و دخالت مستقیم در امور تولید و صنعت نداشته باشد.

عسگری راد افزود: این اتفاقی است که در بانک‌ها رخ داد و تا قبل از اینکه بانک‌های خصوصی پا به عرصه اقتصاد ایران بگذارند، مردم مجبور بودند تا ساعت‌ها در صف بانک بایستند، اما اکنون در بانک‌های خصوصی ارباب رجوع تکریم می‌شود.

این فعال صنعتی ادامه داد: ایستادگی صنعت بر روی پای خود اتفاقی است که در طول یک دوره چند ساله خواهد افتاد، که البته بستگی به بیماری صنعت دارد که ممکن است 15 تا 20 سال دیگر بتوانیم صنعت قوی داشته باشیم.

وی در پایان گفت: در صورتیکه توجه فوری به درمان بیماری مزمن صنعت کشور نشود، به زودی باید منتظر ورشکستگی صنایع ایران باشیم.

انتهای پیام/

 قوانین تعرفه‌ای عاملی برای افزایش قیمت محصولات ایرانی

برچسب ها: مالیات ، صادرات ، صنعت ، نرخ ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار