باور‌ غلط تهدیدی برای جان روباه‌ها

باور‌ی غلط در شهرستان بروجن، جان روباه‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ باوری غلط در بین مردم شهرستان بروجن، جان روباه‌ها را به خطر انداخته است.

رئیس اداره محیط زیست بروجن با بیان باور غلط برخی از مردم این شهرستان و مناطق اطراف درخصوص تأثیر صفرای روباه در درمان بیماری سرطان گفت: این باور به تهدیدی برای حیات این حیوان وحشی تبدیل شده و آن را در خطر انقراض قرار داده است.

مرتضی منصوری افزود: بر اساس این باور، هیچ روباهی در عرصه‌های شهرستان بروجن در امان نیست و به سرعت هدف گلوله شکارچیان و سودجویان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال از ابتدای فصل سرما بیش از ۲۰ قلاده روباه در این منطقه شکار شده است ادامه داد: اگر این کشتار بی رویه متوقف نشود، نسل روباه‌ها در شهرستان بروجن و استان چهارمحال و بختیاری منقرض می‌شود.

به گفته منصوری؛ تخریب زیستگاه جانوارن و شکار از بیشترین دلایل انقراض گونه‌های جانوری در این منطقه می‎باشد که قانونگذار برای سودجویانی که اقدام به شکار حیوانات وحشی می‌کنند، حداکثر ۳ سال حبس در نظر گرفته است.

بروجن از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ن

شکار بی رویه روباه‎ها در بروجن

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.