احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

هیأت مرکزی شورای حل اختلاف با انحلال شورای شهر کبودر آهنگ مخالفت کند/ اقدام استاندار قانونی است،اما باید مصالح مردم در نظر گرفته شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها از هیات مرکزی شورای حل اختلاف خواستار مخالفت با انحلال شورای شهر کبودر آهنگ شد.

هیات مرکزی شورای حل اختلاف با انحلال شورای شهر کبودر آهنگ مخالفت کند/ اقدام استاندار قانونی است،اما باید مصالح مردم در نظر گرفته شودعلیرضا احمدی نائب رئیس شورای عالی استان‌ها در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جایگاه شوراهای اسلامی اظهار کرد: این نهاد مردمی به عنوان یک پارلمان محلی و تصمیم گیرنده در حوزه مدیریت شهری است و مطالبات و درخواست‌های مردم را به گوش مسئولان می‌رساند.

احمدی با تاکید بر اهمیت جایگاه این نهاد مدنی گفت: باید برای تحکیم و تقویت شوراهای اسلامی تلاش جدی صورت گیرد، همچنین نمایندگانی که در شوراهای اسلامی عضویت دارند باید در راستای منافع عمومی تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اخبار شنیده شده پیرامون انحلال شورای شهر کبودر آهنگ تصریح کرد: استدلال استاندار قانونی است،اما باید با نگاه دقیق تری پیش برویم و مصالح و مطالبات مردم که به شوراها رای داده اند را نیز در نظر بگیریم.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات شوراها هزینه زیادی صرف شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه در سال اول دوره پنجم شوراهای اسلامی قرار داریم، نباید مردم را از داشتن شوراهای اسلامی محروم کنیم.

احمدی در ادامه مطلب فوق تصریح کرد: محروم کردن مردم از یک شورای 4 ساله یعنی محروم کردن مردم از مطالبات به حقشان در حوزه مدیریت شهری که باید نمایندگان شورای عالی استان‌ها که در هیات مرکزی حل اختلاف حضور دارند و سایر اعضای این هیات توجه و دقت بیشتری در موضوع انحلال شورای اسلامی شهر کبودر آهنگ داشته باشند.

وی با بیان اینکه همان طور که گفته شده اقدام استاندار غیر قانونی نیست، اما باید برخی از مصالح مردم و شهر هم در نظر گرفته شود، به طرح چند سوال پرداخت و بیان کرد: اگر انحلال شورا صورت پذیرد، مردم برای مطالبات خود به چه کسی باید مراجعه کنند؟ آیا مردم شهر دسترسی به استاندار همانند شوراهای اسلامی دارند؟ سوال اساسی تر اینکه آیا استاندار به تنهایی توان پاسخگویی به مشکلات مردم را دارد؟ به طور حتم خیر! به علت وسعت مطالبات مردم استاندار نمی‌تواند پاسخگوی همه نیازهای مردم باشد.

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: بنابراین این نمایندگان مردم هستند که در پارلمان محلی به مطالبات مردم پاسخگویی و به مشکلات آن ها رسیدگی می‌کنند.این شوراهای اسلامی هستند که به عنوان بازوان توانمند مسئولان در شهر فعالیت می‌کنند. مجدد از اعضای هیات مرکزی شورای حل اختلاف خواستارم با نگاه منطقی به مسئله انحلال شورای اسلامی شهر کبودر آهنگ توجه کنند و مصالح مردم را در نظر گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار