رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بیش از 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی مواد مخدر در تهران

وزیر کشور با بیان اینکه گردش مالی فروش مواد مخدر در تهران بیش از 8 هزار میلیارد تومان است، گفت: این رقم قابل قبول نیست و باید نسبت به آن اقدام کرد.

بیش از 8 هزار میلیارد تومان گردش مالی مواد مخدر در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه‌ امسال حدود 12 تا 15 هزار میلیارد تومان انواع مواد مخدر فروخته شد که عدد خوبی نیست، اظهار کرد: گردش مالی مواد مخدر در تهران بیش از 8 هزار میلیارد تومان است که این رقم قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز، دستگاه‌های مختلف عمکلرد خود را گزارش دادند و ظرفیت خود را اعلام کردند تا نیازهایی که دارند بررسی و تامین شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بحث پیشگیری دارای اهمیت بالایی است، گفت‌ :مقرر شد از ظرفیت مردم و خیرین استفاده بیشتری کنیم و مصوب شد که ما تعداد ثمن ها را بیشتر کنیم و در آموزش آن‌ها را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با روش اطلاعاتی به 82  درصد رسیدیم که این رقم خوبی است، افزود: چون در کل کشور این رقم 65 درصد است و این نشان می‌دهد در تهران به شبکه های مواد مخدر تسلط پیدا کرده ایم .

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه بنیان‌های اقتصادی قرار شد قوه قضاییه کاری کند تا ما بتوانیم به آن‌ها ضربه‌های اساسی وارد کنیم، اظهار کرد: با راهکارهای اندیشیده شده می‌توانیم بنیان‌های اقتصادی شبکه‌های مواد مخد ر را مورد ضربه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه درمان برای 500 نفر از متجاهرین فضای استقرار مهیا کردیم، گفت:‌ اکنون مکانی جهت بهره‌برداری 8 هزار نفر آماده است و 2 هزار نفر هم از طریق بخش خصوصی پشتیبانی می‌شوند که در مجموع می‌توانیم بگوییم 10 هزار نفر حمایت می‌شوند.

وزیر کشوربا بیان اینکه بین 13 تا 14 هزار نفر معتاد متجاهر در تهران است، گفت‌:اگر چه این آمار قطعی نیست، اما دستور دادیم برای همه این افراد مکانی در نظر گرفته شود و اماکنی که در اختیار ناجا و شهرداری بود تعمیر شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حدود 5 هزار نفر دیگر هم متجاهر هستند،اما معتاد نیستند، گفت: این افراد معمولا بیماری واگیردار دارند که از نظر پروتکل‌ نمی‌توانند در مراکز ما استقرار یابند.

وی با بیان اینکه مقرر شد تا دستگاه‌های متولی ساماندهی این افراد شناسایی شوند و نسبت به جمع آوری آنان اقدام کنند، گفت: نقش اساسی با شهرداری است و شهردار باید فعال‌تر حاضر شود.

 رحمانی فضلی بیان کرد:در حوزه توانمندسازی مقرر شد تا هم سازمان فنی و حرفه‌ای و  هم بخش خصوصی برای کمک وارد عمل شوند.

وزیر کشور اعزام متجاهرین به شهرهای خودشان را تصمیم دیگر این جلسه برشمرد و گفت: برخی از این افراد اهل تهران نیستند و شاید بیش از 40 درصد افرادی که در تهران متجاهر هستند به خاطر کار و کسب کمک‌های مردمی از طریق کارهایی نظیر گدایی به تهران می‌آیند.

وی افزود: مقرر شد این افراد بعد از یک ماه سم زدایی در تهران به شهرستان‌های خود بازگردند.

وزیر کشور با بیان اینکه قرار شد ستاد بر عملکرد شورای هماهنگی تهران نظارت بیشتری کند، اظهار کرد:در شورا تصمیم گرفتیم یک تقسیم کار دقیق استانی برای دستگاه‌های مختلف از حیث کمیت و کیفیت مشخص و ابلاغ کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در بحث ساماندهی و مبارزه با موادمخدر پیشگیری در اولویت است، اظهار کرد: مراحل بعدی مقابله و درمان است چون اگر مرحله اول انجام نشود، مراحل بعدی هم  انجام نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از رسانه‌ها انتظار داریم در حوزه فرهنگ سازی و آموزش کمک کنند، گفت: یک تصمیم فرهنگی گرفته شد و ما برای تمام مراکز سازمان تبلیغات مقرر کردیم تا طرح حضور در این مراکز را برایمان بیاورند و تلاش کنند که در این مراکز حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار