اختصاص اعتبار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل امور اجتماعی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی در استان اختصاص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار درجلسه کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت: این اعتبار توسط وزارت کشور به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و ایجاد نشاط و سلامت اجتماعی با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله ورزش‌های بومی محلی، همایش پیاده روی، موسیقی به ویژه در مناطق حاشیه نشین و نیز برگزاری المپیاد‌های ورزشی در مدارس دخترانه استان اختصاص یافته و ابلاغ شده است.

حجه الاسلام میرمحمدی افزود: علاوه بر این به ۱۳ دستگاه اجرایی دولتی متولی این امر اعتباراتی اختصاص یافته است.

وی اعتیاد،طلاق و حاشیه نشینی را از مهمترین معضلات اجتماعی پیش رو در استان برشمرد و گفت: اقدامات خوبی با همکاری بین بخشی دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای کاهش این آسیب‌ها صورت گرفته است که کاهش یازده درصدی آمار طلاق از آذرماه ۹۵ تا آذرماه امسال خود گواه این مدعا و نمونه بارزی از این فعالیت‌ها است.

نظری معاون سیاسی- امنیتی استاندار هم از اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه نشین شهر‌های استان خبر داد و گفت: این اعتبار طی انعقاد تفاهم نامه بین وزارت کشور و سازمان فنی و حرفه‌ای به استان اختصاص یافت.

احمدی استاندار هم با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: برخی دستگاه‌های متولی اقداماتی را انجام داده اند، اما ضرورت دارد کار‌های فرهنگی اثرگذار و مخاطب پسند بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی خواستار اصلاح و بازنگری در انعقاد تفاهم نامه‌ها بین مجموعه استانداری و دستگاه‌های مرتبط شد و افزود:در این اصلاحیه باید اولویت‌ها در چارچوب برنامه زمانبندی شده تدوین و وظایف دستگاه‌ها مشخص و با جدیت در این زمینه گام برداشت.

زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز از اجرایی شدن طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان خبر داد و گفت: ارائه آموزش مهارت‌های اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر و مدیریت عواطف و هیجان‌ها ویژه دانش آموزان پسر و دختر دوره‌های ششم، هشتم و نهم و برگزاری کلاس‌های آموزشی تاب آوری برای کاهش طلاق وِیژه والدین دانش آموزان از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم گزارشی از اهم فعالیت‌های این اداره به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد و گفت: برگزاری همایش عفاف و حجاب، آموزش با موضوعات مختلف به ۲۰۰ نفر از روحانیان مستقر در روستا‌های هدف،برپایی یک هزار و ۶۰۰ نشست گفتمان دینی در مساجد، هیات‌های مذهبی و کانون‌های مساجد، آموزش اقشار مختلف و نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی و ورزشی از جمله این فعالیت‌ها است.

 

انتهای پیام/ش

اختصاص ۷ میلیارد ریال برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.