آمریکا در پی یافتن مسیر جدید برای اعزام تجهیزات جنگی به افغانستان

سفیر پیشین آمریکا در افغانستان گفت: واشنگتن در حال بررسی راه‌های جایگزین برای اعزام نیروهایش به افغانستان است تا وابستگی خود به پاکستان را کاهش دهد.

آمریکا در پی یافتن مسیر جدید برای اعزام تجهیزات جنگی به افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «زلمی خلیل زاد»، سفیر پیشین آمریکا در افغانستان گفت: واشنگتن در حال بررسی راه‌های جایگزین برای اعزام نیروهایش به افغانستان است تا وابستگی خود به پاکستان را کاهش دهد.

وی افزود که اگر پاکستان رفتار دوگانه‌اش در مبارزه با تروریسم را تغییر ندهد، واشنگتن گزینه‌های مختلفی برای وارد کردن فشار بیشتر به اسلام آباد، از جمله قرار دادن پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریسم در اختیار دارد.

از سال 2001 میلادی، ایالات متحده با استفاده از مسیرهای هوایی و زمینی پاکستان برای انتقال تجهیزات خود در جنگ افغانستان وابسته شده است.

متعاقب توئیت ترامپ در اوایل سال نو میلادی، رابطه‌ ایالات متحده و پاکستان وارد فاز جدیدی از شکنندگی و تزلزل شد. رئیس جمهور آمریکا پاکستان را به فریب‌کاری در مبارزه با تروریسم متهم کرد و اقدامات جدیدی علیه پاکستان در پیش گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار