فعالیت ۳۳۰۰ پرستار در دوبخش دولتی وخصوصی در یزد

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر سه هزارو ۳۰۰ پرستار در استان یزد مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

على‌اکبر جراحى رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ضمن گرامیداشت سوم بهمن ماه میلادحضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاری از جمله مشاغل سخت بیمارستانی است که با عشق و محبت به بیماران توام شده است.

وی نظام پرستارى را رکن اصلى شبکه بهداشت برشمرد و افزود: پرستارى حرفه‌اى مقدس بوده که اگر بىشتر از خدمت پزشکى نباشد کمتر نیست.

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با اشاره به فعالیت سه هزار و ۳۰۰ نفر کادر پرستارى در بیمارستان‌های استان اعم از دولتى، خصوصى و تامین اجتماعى، گفت: به طور کلى ۶۵ درصد از تعداد کل پرستاران استان یزد زن و ۳۵ درصد مرد هستند.

وی به نیاز شبکه بهداشت و درمان استان به حدود ۵۰۰ نفر پرستار تاکید کرد وتصریح کرد: تکنسین اتاق عمل، پرستار بهداشت و پرستار عمومی از جمله عناوین کادر پرستاری هستند.

جراحی استاندارد سازی کمیت و کیفیت کادر پرستاری را از جمله برنامه‌های استان برای پنج سال آینده دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد تخت‌هاى فعال در استان باید به ازاى هر تخت ۱.۸ پرستار داشته باشىم.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر نسبت به استان‌هاى دیگر در یزد به ازای هر تخت بیمارستانی ۱.۲ پرستار در استان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی روز پرستار را نشان دهنده اخلاق، رفتار، مهربانى و صبر دانست و گفت: اشتغال ۱۰۰ درصدی پرستاران استان یکی از مهمترین ویژگی‌های این حرفه در یزد است.

انتهای پیام/ ا

نیاز به ۵۰۰ نفر پرستار در یزد

برچسب ها: پرستار ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار