مقدسی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

نامه جمعی از نمایندگان به وزیر صنعت برای کاهش تعرفه خودورهای هیبریدی

عضو کمیسیون صنایع و معادن از جمع‌آوری امضا برای نامه‌ای به شریعتمداری برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی خبر داد.

نامه جمعی از نمایندگان به وزیر صنعت برای کاهش تعرفه خودورهای هیبریدیسید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت و معدن برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی خبر داد.

وی تصریح کرد:‌ برای این نامه تاکنون 60 امضا جمع آوری شده است و امضاهای آن در حال افزایش خواهد بود.

نماینده مردم اراک با بیان اینکه بحث خودرو طی چند روز اخیر در رسانه‌ها بسیار مطرح شده است گفت: افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی دارای ابهام بوده و باید زوایای آن از قسمت‌های مختلف مشخص شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: در بسیاری از کشورها برای کاهش آلایندگی هوا و همچنین مصرف سوختهای فسیلی، دولتها یارانه‌هایی را پرداخت می‌کنند یا برای خودروهای تمام برقی سیاستهای تشویقی اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر زیر ساخت‌های لازم برای خودروهای تمام برقی در کشورمان فراهم نیست و از دولت انتظار داریم تا در این مورد برنامه مشخصی را اعمال و مشوق‌های لازم را برای خریداران خودروهای تمام برقی فراهم کند.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: همچنین برای استفاده بیشتر از خودروهای هیبریدی که به نوعی موجب کاهش سوختهای فسیلی می‌شود در اکثر کشورهای دنیا سیاستهای تشویقی وجود دارد،‌ در ایتالیا معافیت مالیاتی 5 ساله اعمال می‌شود و در چین و انگلیس به خریداران خودروهای هیبریدی یارانه پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: در کشور ما با توجه به آلودگی هوا به جای آنکه در اکثر کلان شهرها که باید سیاست‌های تشویقی برای استفاده کنندگان خودروهای هیبریدی اعمال کنند تعرفه‌های این خودروها را از 5 درصد به 45 درصد رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه دولت باید درباره تعرفه خودروهای هیبریدی تجدید نظر کند گفت: دولت باید نظارت کافی برای واردات خودروها را انجام دهد تا موجب کاهش مصرف سوخت شود.

نماینده مردم اراک ادامه داد: نکته مهم آن است که همزمان با این موضوع خودروسازان و وارد کنندگان خودرو هم باید نسبت به تولید مشترک خودروهای تمام برقی و هیبریدی در داخل کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۳ بهمن ۱۳۹۶
چه خبره ماشین 300 میلیونی شده 500 میلیون چرا ؟؟؟
آخرین اخبار