رئیس اتاق اصناف مطرح کرد:

تأثیر اصناف در گرانی صفر است/ فعالیت ۳۰۰ هزار بنگاه توزیعی در کشور

فاضلی با بیان اینکه تأثیرگذاری اصناف در گرانی صفر است، گفت: عوامل دیگری مانند افزایش قیمت ارز، بر گرانی تاثیر می‌گذارد.

رئیس اتاق اصناف ایران:افزایش نرخ ارز کالاها را گران می‌کند/ اصناف نقشی در گرانی ندارندخبرگزاری فارس: افزایش نرخ ارز کالاها را گران می‌کند/ اصناف نقشی در گرانی ندارندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف، امروز در نشست هم‌اندیشی روسای اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها اظهار کرد: تمهیدات لازم برای فروش فو‌ق‌العاده شب عید در نظر گرفته شده که از طریق اصناف اجرا می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی پایان سال یکی از دغدغه‌های اصناف است، در حالیکه یک میلیون و 300 هزار بنگاه توزیعی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و در ارائه خدمات به مردم مشکلی نداریم و در نتیجه ضرورتی برای تشکیل دکان‌‌هایی همچون نمایشگاه‌ها و برگزاری آن وجود ندارد.

رئیس اتاق اصناف با تاکید بر اینکه ما تابع دولت هستیم، گفت: اگر دولت تصمیم به برگزاری این نمایشگاه‌ها دارد، حتما شورای تامین استان بحث ضمانت تامینی این نمایشگاه‌ها و تشخیص برگزاری و مدیریت را به دلیل حضور دلال‌ها به اتاق اصناف بدهد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش اصناف بر این است تا کالاها با کمترین افزایش قیمت در شب عید به مردم عرضه شود، گفت: تأثیرگذاری اصناف در گرانی صفر است و عوامل دیگری از جمله افزایش قیمت ارز بر گرانی تاثیر می‌گذارد، اما متاسفانه از بوق‌های تبلیغاتی علیه اصناف استفاده می‌شود.

فاضلی تصریح کرد: به طور قطع  با تمام توان در کنار دولت برای تامین مایحتاج شب عید مردم تلاش خواهیم کرد.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه با تلاش هیأت رئیسه اتاق اصناف بسته حمایتی 10 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اصناف توسط دولت اختصاص یافت، افزود: اما در اجرا به دلیل کمبود منابع با مشکل مواجه شده است.

وی با انتقاد از اینکه در لایحه بودجه آمده است که با افزایش درآمد ناشی از آزادسازی انرژی، اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود، گفت: در این لایحه به افزایش درآمدهای مالیاتی اشاره شده که باید بگویم در زمان رکود قرار است، چه مالیاتی اخذ شود؟.

فاضلی در خاتمه در خصوص سود بانکی یادآور شد: با سود بیش از 22 درصد، نمی‌توان انتظار چندانی از تولید داشت.

انتهای پیام/

اختصاص بسته حمایتی 10 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اصناف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار