سید سلیم غفوری خبر داد؛

حضور 53 اثر مستند در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم

دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم، داوری سالانه تولیدات سیما را در افزایش کیفی و کمی این آثار موثر دانست.

حضور 53 اثر مستند در چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جمبه گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد چهارمین جشنواره سیما؛ سید سلیم غفوری دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به میزان آثار دریافتی در این بخش گفت: بیش از 50 اثر مستند در این دوره از جشنواره تلویزیونی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این مستندها در مدتی قریب به سه سال از آنتن یکی از شبکه های سیما پخش شده و مخاطبان بسیاری را مجذوب کرده است.

وی قالب مستند را از پربیننده ترین آثار تلویزیونی در سال های اخیر دانست و افزود: سال هاست به این قالب برنامه سازی توجه ویژه ای می شود؛ به گونه ای که در سراسر دنیا شبکه های تخصصی مستند روبه افزایش رفته است.

مدیر شبکه مستند سیما تاکید کرد: بنا به دلایلی جشنواره سیما در سال های گذشته برگزار نشد. با افزایش میزان برنامه های پخش شده در طول قریب به سه سال از 18 شبکه تلویزیونی، تصمیم گرفته شد در این دوره تنها چهار قالب سریال، مستند، پویانمایی و مسابقات به داوری گذاشته شود.

غفوری برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی را در ارتقاء رشد کمی و کیفی آثار این رسانه موثر دانسته و اضافه کرد: اصولا جشنواره ها محل رقابت آثارهنری از هر نوع هستند و همین رقابت ها عامل مهمی در ارتقاء سطح کیفی کار خواهند بود. پایان هر جشنواره با انتخاب آثاری از نگاه هیات داوران یا مخاطبان همراه است و طبعا تولیدات برگزیده از کیفیت مطلوب تری برخوردارند. به عبارت دیگر جشنواره ها فرصتی برای دیده شدن آثار محسوب می شوند و همین موضوع باعث می شود تولیدکنندگان همواره نیم نگاهی به جشنواره ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: آثار مستند توسط افراد با تجربه داوری خواهد شد. اشخاصی که خود کارهای بی نظیری در زمینه مستند ساخته اند و البته اثری در این دوره از جشنواره ندارند.

غفوری در پایان به نقش مخاطب تلویزیون اشاره کرد و گفت: اگر چه جشنواره به صورت تخصصی برگزار می شود و انتخاب آثار توسط داوران خبره انجام می گیرد، اما نمی توان نقش بینندگان را در انتخاب آثار پخش شده از شبکه های صداوسیما کم رنگ دانست؛ چرا که مهمترین سرمایه تلویزیون مخاطبان آن است و بدون احساس رضایت بینندگان نمی توان کاری را موفق دانست.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: صداوسیما ، مستند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.