کاهش 7 درصدی طلاق در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از کاهش 7 درصدی طلاق در 9 ماهه سال جاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جلسه شورای فرهنگ عمومی اردبیل افزود: از تعداد 3 هزار و 79 مورد زوجین متقاضی طلاق از طرف دادگستری به همت مراکز کنترل و کاهش طلاق بهزیستی استان 25 درصد سازش صورت گرفته و زوجین به زندگی مشترک خود بازگشتند.

وی اظهار کرد: علت طلاق در 44 مورد احصا شده که بر اساس بررسی مشاوران بهزیستی در استان اردبیل 7 دلیل اساسی طلاق از جمله اعتیاد، عدم مسئولیت پذیری طرفین بویژه سرپرست خانواده، خیانت، بیکاری، دخالت اطرافیان، پایین بودن آستانه تحمل و نهایتا ضعف در مهارت های سازگارانه می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل از راه اندازی طرح آموزش هنگام ازدواج در کنار آزمایش های مراکز بهداشتی داد و افزود: با همکاری استانداری، دادگستری، علوم پزشکی و بهزیستی از اول دی ماه در خانه و مراکز بهداشتی استان بمدت چهار ساعت آموزش مهارت های زندگی، زندگی زناشویی و مشترک برای مزدوجین الزامی شده است.

ستاری گفت: در 9 ماه سال جاری نیز آموزش های پیش از ازدواج برای بیش از 29 هزار نفر از جوانان در مدارس، مساجد و پایگاه ها و خانه های بهداشت مهارت های 10 گانه زندگی برای بیش از 53 هزار زوج و آموزش زندگی خانواده برای 27 هزار نفر ارائه شد.

وی افزود: در 11 استان پرشیوع کشور سامانه ملی طلاق راه اندازی شده و در استان اردبیل نیز این سامانه ایجاد می شود.

ستاری افزود: در این سامانه هدایت متقاضیان طلاق از ابتدا از کانال تخصصی بهزیستی خواهد بود و قبل از هرگونه اقدام قضایی و انتخاب وکیل ، کارشناسان مرکز کنترل و کاهش طلاق بهزیستی مداخله تخصصی کنند تا سازش صورت پذیرد و جلوی پاشیدگی خانواده و طلاق گرفته شود.

وی همچنین علل طلاق های زیر پنج سال را ضعف در انتخاب، ازدواج هیجانی و ازدواج با شناخت و آگاهی کم ذکر کرد.

استان اردبیل از حیث رشد و شتاب طلاق در کشور رتبه اول را در کشور دارد به گونه ای که از هر پنج واقعه ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می شود.

انتهای پیام/ح

سامانه ملی طلاق در استان اردبیل راه اندازی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.