رمزهای عبور در فیسبوک در معرض خطر قرار دارد

گزارش‌ها حاکی از آن است که رمز عبور کاربران فیس بوک در معرض خطر قرار دارد.

رمزهای عبور در فیسبوک در معرض خطر قرار داردبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شما باید از آخرین اخطارها مطلع شوید تا بدانید در برابر چه چیزی باید مراقب باشید. یک مورد که در حال حاضر خطر آفرین می‌باشد برای کاربران فیس بوک این است که، رمز‌های عبور شما در معرض خطر قرار دارد.

این نوع هک چگونه می‌باشد؟

ما در مورد یک حمله‌ی phishing صحبت می‌کنیم که از طریق فیس بوک مسنجر پخش می‌شود. مجرمان سایبری در پشت این حمله از یک تکنیک هدایت استفاده می‌کنند، که منجر به ورود به صفحه فیس بوک فریب خورده می‌شود.
 
شما باید واقعا مراقب این کلاهبرداری باشید، مانند آتش سوزی در حال گسترش است و در عرض چند روز 200000 هزار قربانی وجود داشته است.     
  
چگونه کلاهبرداری انجام می‌‌شود؟

هکرها پیام‌های مخرب را از طریق مسنجر فیس بوک، با لینک‌هایی که به نظر می‌رسد به یک ویدیویی ختم می‌شود برای قربانیان خود ارسال می‌کنند، حتی نشان نمی‌دهد که به یک سایت جعلی می‌رود، به همین دلیل است که هکرها از URLهای کوتاه‌تری مثل :utm.io و pa.st استفاده می‌کنند. آن‌ها مقصد واقعی را با استفاده از یوتیوپ در URL پنهان می‌کنند. برای کاربر بسیار ساده است که فکر کند که این لینک آنها را به یوتیوپ هدایت می‌کند، اما این کار را نمی‌کند!
این پیام‌های مخرب حتی ممکن است از طرف شخص دیگری از فهرست دوستان شما ظاهر شود. این بدان معنی است که هکرها به حساب آنها وارد شده اند و اکنون می‌توانند پیام‌هایی را به عنوان صاحب حساب (اکانت) ارسال کنند. این نوع کلاهبرداری کاربران فیسبوک مسنجر را در هر دو ابزار اندروید و IOS هدف قرار می‌دهد.
 
چه کارهایی را باید انجام دهید اگر این مسئله برای شما اتفاق افتاد:
اگر شما یا هر کس دیگری که می‌شناسید قربانی این نوع کلاهبرداری هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که رمزهای عبور خود را تغییر دهید. از این اطمینان حاصل کنید که در هر سایتی از کلمه عبور متفاوتی استفاده می‌کنید. بسیاری از مردم از رمز عبور مشابهی برای همه سایت‌ها استفاده می‌کنند. این یک اشتباه وحشتناک است. اگر عبارت‌های شما در یک سایت به سرقت رفته باشد و شما از همان نام کاربری و یا رمز عبور برای دیگر سایت‌ها استفاده می‌کنید.کلاهبرداری اینترنتی (سایبری) برای هر حساب کاربری آسان است.

بر روی پیوند‌های اینترنتی را در ایمیل یا پیام‌های ناخواسته و ناشناس برای شما ارسال می شوند، کلیک نکنید، این ممکن است یک حمله phishing باشد. مجرمان سایبری همیشه از وب سایت‌های محبوب و روند خبر‌های جدید استفاده می‌کنند، تا سعی کنند قربانیان جدید پیدا کنند. به همین دلیل شما باید کلاهبرداری phishing راتشخیص دهید.

یک چیز برای مشاهده حملات phishing، خطا در تایپ است، مجرمان معمولا در املاء و دستور زبان بی‌دقت هستند. اگر یک ایمیل یا اطلاعیه از یک شرکت معتبر دریافت کردید، نباید دارای خطای تایپی باشد.
اطمینان حاصل کنید که از ابزارهای آنتی ویروس قوی بر روی تمام ابزارهای خود استفاده می‌کنید و به روز نگه داشتن آنها برای بهترین و بیشترین حفاظت را انجام دهید. این بهترین راه برای محافظت شما در مقابل بد‌افزار‌ها است.
 
انتهای پیام/

هشدار! مجرمان سایبری همواره با حملات پیچیده تری ما را مواجه می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار