جشن و شادمانی در حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت زینب (س)

همزمان با روزمیلاد حضرت زینب کبری (س)، حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) غرق در نور و شادی است.

جشن و شادمانی در حرم مطهر رضوی در روز میلاد حضرت زینب (س)  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هزاران زائر و مجاور در روز میلاد حضرت زینب (س)  به بارگاه مقدس امام رضا (ع) آمدند تا ولادت پیام رسان کربلا و خواهر دلسوخته حضرت سیدالشهدا (ع) را به ساحت مقدس امام رئوف و امام عصر (عج) تبریک و تهنیت عرض کنند.


به همین مناسب در شب میلاد حضرت زینب کبری (س) مراسم ویژه‌ای در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد و در آن ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی‌خوانی پرداختند.

سخنران این مراسم ضمن تبریک سالروز میلاد آن بانوی گرانقدر اسلام گفت: حضرت زینب (س) الگوی عملی و عینی زنان جامعه است و زنان و دختران ایران اسلامی باید از این الگوی تمامی دوران پیروی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به جایگاه حضرت زینب (س) گفت: امام علی (ع) زینت اهل دنیا و اهل آخرت بوده و حضرت زهرا (س) نیز سیده زنان عالم و کامل‏ترین بانوی روی زمین هستند، اما مقام و جایگاه حضرت زنیب (س) به حدی عظیم و بلند مرتبه است که خداوند نام «زینب» یعنی زینت پدر را برای ایشان انتخاب می‏ کند و به همین دلیل حضرت رسول (ص) در هنگام ولادت این بانوی عظیم‏ الشان مدام برای ایشان تکبیر گفته و خداوند را شاکر بودند.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهمترین نقش آفرینی هم توسط زینب کبری (س) و در جریان قیام عاشورا صورت گرفت و این بانوی گرامی پس از شهادت امام حسین (ع) هم در ترویج معارف حسینی نقشی بسیار عظیم داشتند.

در ادامه این برنامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی و سرود خوانی پرداختند.
 
همچنین  امروز مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام تاجی در رواق امام خمینی (ره) از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ برپا خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

جشن میلاد حضرت زینب (س)در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.