احتمال اعزام ۱۰۰۰ سرباز آمریکایی به افغانستان تا بهار سال ۲۰۱۸

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی از احتمال اعزام هزار سرباز آمریکایی به افغانستان تا بهار سال جاری میلادی خبر داد.

اعزام 1000 سرباز آمریکایی به افغانستان تا بهار سال 2018به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود در ارتش آمریکا نوشت: «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا هنوز  فرمان مربوط به اعزام سرباز‌های آمریکایی به افغانستان را امضا نکرده است ولی به نظر می رسد این اقدام با هدف تقویت ارتش افغانستان برای مقابله با قدرت گرفتن گروه تروریستی طالبان صورت گرفته است.

پیش‌بینی‌می‌شود با اعزام 1000 سرباز آمریکایی به افغانستان، شمار آمریکایی های حاضر در این کشور به 15 هزار نفر برسد. این در حالی است که گفته می شود برخی از پرسنل نظامی آمریکا در افغانستان نیز جایگزین خواهند شد.

واشنگتن پست همچنین اعلام کرد شاخه های مختلف ارتش آمریکا از افزایش شمار نیروها در شهرهای مختلف افغانستان استقبال و آمادگی خود را برای پشتیبانی از این پیشنهاد اعلام کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت سال 2017، راهبرد جدید دولت آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کرد. ترامپ متعهد شد با استقرار نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان از دولت این کشور حمایت کند و در مسیر تقویت نیروهای نظامی آن قدم بردارد.

 او همچنین اعلام کرد با اعزام 4000 نظامی آمریکایی به افغانستان، قدرت نظامی خود را برای نابودی گروه های تروریستی گسترش خواهد داد.

آمریکا حضور نظامی خود در افغانستان را از سال 2001 حفظ کرده است. در این برهه زمانی 2 هزار و 350 پرسنل و سرباز آمریکایی کشته و بیش از 20 هزار تن زخمی شده اند.

تا 30 سپتامبر 2017، شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان 15 هزار و 282 نفر گزارش شده است که 1202 نفر آنها از پرسنل وزارت دفاع آمریکا هستند.

انتهای پیام/

اعزام  احتمالی ۱۰۰۰ نظامی بیشتر آمریکایی به افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار