خسروی:چینش داوران برعهده عده‌ای خاص است/ یک داور در ۳ روز ۲ قضاوت می‌کند! داور دیگر ماهی یک قضاوت

کارشناس داوری کشورمان گفت: به عملکرد داوران، نمره زیر ۱۵ می‌دهم و این برای نخستین بار است که این نمره ضعیف را به داوری می‌دهم.

علی خسروی  کارشناس داوری کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره قضاوت داوران در هفدهمین دوره لیگ برتر بیان کرد: من به عملکرد داوران در لیگ هفدهم ، نمره زیر 15 می دهم و این برای نخستین بار است که این نمره به نسبت ضعیف را به داوری می دهم، زیرا موفق نشدیم ترکیب داوران با تجربه و جوان را به خوبی کنار هم قرار دهیم و همین موضوع سبب ضربه خوردن به وضعیت داوری ایران شده است.

او افزود: مهم ترین دلیل این اتفاق، چینش داوران است. متاسفانه چینش داوری در مسابقات لیگ برتر و لیگ های پایین تر، دست یک عده خاص افتاده و همین موضوع سبب شده تا یک داور در یک ماه یک بازی را قضاوت می کند و داور دیگری در 3 روز ، ابتدا لیگ یک را قضاوت می کند و سپس بازی حساسی در لیگ برتر به او می دهند.

خسروی ادامه داد: همه داوران لیگ برتر قدرتمند هستند و بدون شک می توانند قضاوت های خوبی داشته باشند اما فکر می کنم، اختلافی میان سران فدراسیون فوتبال و کمیته داوران وجود دارد که سبب می شود تا به عملکرد داوران ضربه بخورد. این مشکلات به طور قطع روی عملکرد داوران تاثیر دارد و باید هرچه زودتر رفع شود.

کارشناس داوری کشورمان در خصوص عملکرد ضعیف داوران اظهار کرد: مشکلات یا روی بحث نمره ناظران ، یا چینش داوران و یا نظر مردم است، در بحث داوری روی آموزش و چیدمان مشکل داریم و همین موضوع سبب شده تا وضعیت داوری بدتر از قبل شود.
100 داور لیگ برتری در کیش حضور داشتند و 130 نفر دیگر  از لیگ یک برای حضور در فصل جدید فوتبالی در کلاس هایی که در گیلان برگزار شد، حضور داشتند که مجموع آنها 230 نفر می شود و با تعداد 4 داور در هر بازی، داوران زیادی بدون قضاوت می مانند و حداقل یک ماه طول می کشد تا به آنها بازی برای داوری برسد.

او در مورد دیدار پدیده مشهد و استقلال تهران خاطرنشان کرد: زمانیکه یک بازیکن از نیمکت تیم حریف، توپی به داخل زمین می فرستد، داور باید به بازیکن اخطار دهد و یک ضربه آزاد مستقیم اعلام کند که متاسفانه داور این کار را انجام نداد و با ( دراپ بال ) بازی را آغاز کرد که این مربوط به آموزش ضعیف داوران می شود. صحنه ای که روی نورافکن اتفاق افتاد، پنالتی نبود اما داور باید آن را تکرار می کرد و بستگی به شرایط مسابقه دارد که داور پنالتی را تکرار کند یا خیر؟ اینکه برخی ها می گویند در هیچ جای دنیا پنالتی را تکرار نمی کنند، دروغ است و بستگی به شرایط مسابقه دارد.

خسروی در پایان گفت: مگر ما از داوران تست آمادگی جسمانی نمی گیریم که جای گیری خوبی در جریان بازی ندارند یا به آنها فیلم هایی نشان نمی دهیم که در چه مواقعی اخطار یا کارت قرمز دهند؟ متاسفانه وضعیت داوری خوب نیست و هرچه زودتر باید به آن رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

اظهارات علی خسروی درباره داوری لیگ هفدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار