نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمریکا به دنبال تجزیه کشورهای خاورمیانه است

شوهانی گفت: آمریکا قصد دارد با تجزیه کشورهای منطقه، دولتی کردی تشکیل دهد.

آمریکا به دنبال تشکیل دولت کُردی در منطقه است/ شاید این طرح از سوریه آغاز شود و در عراق، ترکیه و سایر کشورها ادامه پیدا کنداحمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دلیل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه اظهار کرد: هدف اصلی آمریکا در سوریه از بین بردن تروریسم یا داعش نبود بلکه آنها همواره به دنبال منافع و اهداف خود در منطقه بوده و هستند.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه احساس شکست می‌کند، افزود: آمریکایی‌ها از طریق داعش و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه به دنبال آن بودند که به اهدافشان دست پیدا کنند و اکنون هم قصد دارند با اتکا به گروه‌های میانه‌رو سیاست‌هایشان را در منطقه عملیاتی کنند.

شوهانی در ادامه با اشاره به دلیل آمریکا برای حمایت از گروه‌های تروریستی، گفت: آمریکا در تلاش است با استفاده از گروه‌های معارض باقی مانده در سوریه، معادلات سیاسی این کشور را به نفع خود تغییر دهد و امتیازهای مورد نظرش را کسب کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: دلیل دیگر حضور آمریکا در سوریه این است که ایالات متحده از ایران احساس خطر می‌کند زیرا به اعتقاد آنان ایران در منطقه رشد مضاعفی داشته و این موضوع باعث نگرانی آنها شده است.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد با تجزیه بخش‌هایی از کشورهای منطقه، دولتی کردی تشکیل دهد و ممکن است این طرح را از سوریه آغاز کند سپس آن را در عراق، ترکیه و سایر کشورها ادامه دهد.

شوهانی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به سادگی خاورمیانه را رها نمی‌کند و برای مقابله با روسیه و از طرفی هم به دلیل احساس خطری که از ایران دارد، تلاش می‌کند به اهدافش دست پیدا کند و در منطقه ماندگار شود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار