۱۷ درصد سالمندان زنجانی زیر چتر حمایتی کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:۱۷ درصد سالمندان زنجانی زیر چتر حمایت این نهاد هستند.

۱۷ درصد سالمندان زنجانی زیر چتر حمایتی کمیته امداد

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه ۱۰۳ هزار و ۴۵۱ سالمند در استان زنجان سکونت دارند گفت: ۱۸ هزار و ۶۷ سالمند نیازمند شامل ۱۷ درصد از مجموع سالمندان زنجانی تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند.
صفری به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌عنوان یک نیاز مهم این گروه از جامعه هدف این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: شش هزار و ۷۸ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر از خدمات درمانی و بیمه‌ای نهاد بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به اینکه خدمات درمانی به سالمندان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد استان زنجان به‌صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: در کنار بهره‌مندی سالمندان مشمول خدمات بیمه‌ای کمیته امداد استان زنجان، خدمات بیمه مکمل به همه سالمندان تحت حمایت این نهاد ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد افزود: پرداخت کمک‌هزینه پرستاری سالمندان فاقد توان حرکتی از خدمات ویژه کمیته امداد به سالمندان است که در قالب این خدمت ۱۲۷ سالمند تحت حمایت این نهاد در استان زنجان از خدمات پرستاری در منزل بهره‌مند هستند.
صفری از خدمات ارائه‌شده برای ارتقاء سلامت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به طرح غربالگری سرطان کولون این گروه از جامعه هدف اشاره کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان این طرح برای ۴۵۰ نفر از سالمندان مشمول اجرا و موارد مشکوک به مراکز تخصصی برای تشخیص صحیح و درمان ارجاع شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح غربالگری بینایی‌سنجی سالمندان تحت حمایت این نهاد نیز اجراشده است افزود: با همکاری بنیاد خیریه نوآوران سلامت ۳۶۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ساکن مناطق محروم از خدمات رایگان درمانی چشم ازجمله ویزیت، معاینه چشم، تجویز عینک و عمل جراحی کاتاراکت بهره‌مند شدند.
انتهای پیام/ر

بهره مندی بیش از 6هزار سالمندتحت حمایت کمیته امداد از خدمات بیمه ای این نهاد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.