ابهام در حکم قضایی مسجدی که تخریب شد

با گذشت چند روز از تخریب شدن یک مسجد در اطراف حرم رضوی معاون دادستان مشهد اعلام کرده حکمی مبنی بر تخریب مسجد صادر نشده است.

ابهام در حکم قضایی مسجدی که تخریب شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد گفت: با دستور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی موضوع بررسی تخریب مسجد حوض معجر دار در دستور کار این معاونت قرار گرفت با بررسی آراء صادره و توافقات صورت گرفته بین شهرداری و میراث فرهنگی و اداره اوقاف مشخص شد رأی دادگاه مبنی بر تخریب نبوده است.


وی افزود: با احضار شهردار منطقه به دادسرا مشخص شد این تخریب بدون دریافت مجوز یا اطلاع به مراجع قضایی بوده است و حتی حدود دو ماه قبل از صدور حکم توافقی در ۹۶/۸/۱۶ بین شهرداری منطقه و میراث فرهنگی جهت اصلاح پرونده ثبتی و انتقال مسجد صورت گرفته که این توافق جای ابهام دارد.
 
معاون دادستان گفت:  امروز هم مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی که دیروز تودیع شده به دلیل امضای توافقنامه با شهرداری قبل از رای دادگاه که بر اساس آن برای اصلاح سند ثبتی مسجد وانتقال آن با شهرداری توافق کرده بود، به دادسرا فراخوانده شده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم اقناع دادستانی، پرونده کیفری تشکیل و به بازپرس ویژه دادسرا ارجاع خواهد شد.
 
گفتنی است شهرداری ثامن بعد از تخریب این مسجد جوابیه ای  در اختیار رسانه ها قرار داده بود،مبنی بر اینکه  برای تخریب این مسجد حکم قضایی دارد و دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر استان خراسان رضوی  ثبت  این مسجد  در فهرست آثار ملی را باطل کرده و این  مسجد  فاقد هرگونه مشخصه و هویت میراثی بوده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

احضار شهردار منطقه ثامن و مدیر کل میراث فرهنگی به دادسرا

 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.