حمله انتحاری و مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال کابل+ تصاویر

منابع خبری از حمله مسلحانه و انتحاری به هتل اینترکانتیننتال در پایتخت افغانستان خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقامات افغانستان از وقوع حمله مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال کابل خبر دادند.

حمله انتحاری و مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال در کابل

گفته می‌شود که دستکم ۳ مهاجم انتحاری وارد هتل اینترکانتیننتال کابل شده‌اند و هم اکنون درگیری بین مهاجمان و پلیس جریان دارد.

 نیروهای پليس در نزدیکی آشپزخانه این هتل با مهاجمان انتحاری درگیر هستند که در جریان این درگیری برق قطع شده است.

مهاجمان مسلح تعدادی از مهمانان هتل را گروگان گرفته‌اند و یکی از طبقات هتل را آتش زده‌اند.

برخی منابع می‌گویند درگیری بین نیرو‌های پلیس و مهاجمان جریان دارد و تعداد زیادی از کارمندان وزارت مخابرات در این هتل گرفتار شده‌اند.

حمله انتحاری و مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال در کابل+ عکس

 به گزارش فرانس پرس، محور‌های اصلی منتهی به این هتل که روی تپه‌ای در غرب کابل قرار دارد بسته شده است.

هتل اینترکانتیننتال کابل ژوئن ۲۰۱۱ نیز هدف حمله طالبان قرار گرفت که به کشته شدن ۲۱ نفر منجر شد.

رسانه‌های محلی به نقل از یک شاهد عینی که توانسته از هتل بگریزد، گفته‌اند که حداقل ۱۵ تن در طبقات اول و دوم هتل کشته یا زخمی شده‌اند.

تاکنون ۳ انفجار پیاپی در هتل اینترکانتیننتال رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در کابل آمار اولیه کشته‌ها ۱۰ نفر و زخمی‌ها ۲۸ نفر اعلام شده است، تیراندازی به شدت ادامه دارد.

حمله انتحاری و مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال در کابل+ تصاویر

حمله مهاجمان به این هتل در حالی صورت گرفته است که وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرده بود که امکان دارد به هتل‌هایی در شهر کابل حمله شود.

بی‌بی‌سی تعداد مهاجمان مسلح را ۴ نفر اعلام کرده اما برخی منابع دیگر عنوان کرده‌اند که چند عامل انتحاری نیز با آنان وارد هتل شده‌اند.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال به نقل از یک شاهد عینی مدعی شد مهاجمان دستکم ۴ نفر از گروگانها را از پنجره طبقات مختلف به پایین پرتاب کرده‌اند.

در حال حاضر (11 شب شنبه)، با وجود گذشت بیش از سه ساعت از آغاز حادثه، همچنان صدای تیراندازی و انفجار از این هتل به گوش می‌رسد.

برخی گزارش‌های تایید نشده نیز تعداد قربانیان این حادثه را تا این لحظه دستکم ۳۵ کشته و ده‌ها زخمی اعلام کرده‌اند.

حمله انتحاری و مسلحانه به هتل اینترکانتیننتال در کابل+ تصاویر

از چندی قبل محافظت این هتل به یک شرکت خصوصی واگذار شده است.

بیشتر مراسم‌های  بزرگ سیاسی، نشست‌های خبری و همچنین نشست‌های اداری ولایتی و کارگاه‌های آموزشی در این هتل برگزار می‌شود و همچنین شمار زیادی از اتباع خارجی در آن اقامت دارند.

 به گفته منابع محلی، مهاجمان (شامل دستکم ۴ تروریست مسلح و ۲ عامل انتحاری) شب گذشته ابتدا در آشپزخانه هتل پنهان شده و سپس از آنجا وارد اتاقها شده‌اند.

طبق گفته برخی منابع، تعدادی از گروگانها از طریق تلفن همراه خود درخواست کمک کرده‌اند اما دقایقی بعد تلفن آنها خاموش شده است.

در اطراف هتل نیز چندین جسد مشاهده شده که گفته می‌شود متعلق به مهمانانی است که مهاجمان آنها را از پنجره طبقات مختلف هتل به پایین پرتاب کرده‌اند.

در حال حاضر (8 صبح یکشنبه) از شدت درگیری میان مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی افغان کاسته شده اما تیراندازی پراکنده همچنان از شب گذشته تاکنون ادامه دارد.

هنوز آمار رسمی و دقیقی از تلفات این حادثه ارائه نشده اما برخی منابع تعداد کشته‌شدگان را بیش از ۳۵ نفر اعلام کرده‌اند.

در حالیکه احتمال می‌رود بیش از صد مهمان در هتل حضور داشته باشند، مهاجمان مسلح طبقات سوم، چهارم و پنجم هتل را به آتش کشیده‌اند.

انتهای پیام/

حمله تروریستی به هتلی در کابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
کار روباه پیر و سازمان سیا است
Iran (Islamic Republic of)
اجمد
۰۴:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
تمام مشکل مردم افعا نستان امریکا جای تعجب است که دولت افعا نستان اعلام میکند مشکل افعا نستان حصور نیروهای امریکا در افعا نستان هست اولا جرا اجازه دادند که وارد کشور شان بشن حا لا که فهمیدند مشکل امریکاست اخه چرا از کشورشان بیرون نمیکنند زورشان نمیرسد اگر چه سازمان ملل زیر سلطه امریکاست بهر حال شکایت کنند نشد باور کنید جوانان افعان بیست تا سی تا سربازانشان را بکشند پا به فرار میگدارند فقط یک یا حسین نیاز است خدا این امریکا را با خاک یکسان کنه تا جهان نفس راحت بکشند البته خواهد شد چون این فرموده خداست زنجیر طلم پاره خواهد شد
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
نتیجه اعتماد دولت افغانستان به آمریکا همین است...
آخرین اخبار