استاندار آذربایجان شرقی؛

امروز کاری جز تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری و اشتغال نداریم

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امروز کاری جز تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری و اشتغال نداریم و باید از ظرفیت‌های بزرگ استان در این زمینه بهره‌مند شویم.

امروز کاری جز تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری و اشتغال نداریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش  استاندار آذربایجان شرقی،در بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان تبریز افزود: بر فعال شدن کلینیک صنعت در استان تأکید کرد و گفت: مشکلات واحدهای تولیدی باید به‌ صورت تخصصی شناسایی و متناسب با مشکل راه‌ حل‌ها ارائه شود.

او بیان کرد:در این کلینیک باید از تجربیات صاحبان صنایع استان بهره‌مند شد و انتظار می‌رود که تولیدکنندگان و صنعتگران باتجربه در خصوص موضوع اشتغال کمک کنند.


وی با تأکید بر اینکه در کنار سرمایه‌گذاران جدید، صاحبان صنایع باتجربه باید در راستای ایجاد اشتغال ورود پیدا کنند، تاکید کرد: تجربیات صاحبان صنایع باید به مدل‌های نظریه‌ای تبدیل و تدریس شده و توسعه یابد.


استاندار آذربایجان شرقی در همین حال خاطرنشان کرد: نوع نگاه و تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی در پیشبرد امور تأثیرگذار است، بنابراین نظام اداری باید خود را با روند سرمایه‌گذاری تطبیق داده و از سرمایه‌گذار حمایت کند.


وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی در کشورهای پیشرفته صنعتی به سمت توسعه طبقاتی پیش رفته‌اند، افزود: ما هنوز کار تولید را در روی زمین توسعه می‌دهیم که به دنبال آن توسعه زیرساخت‌ها هم مطرح می‌شود، ضمن اینکه در زمین هم محدودیت داریم.


خدابخش با تأکید بر ضرورت تغییر رویکرد در بخش صنعت گفت: تکنولوژی طراحی واحدهای تولیدی باید متفاوت از روش‌های 50 سال قبل باشد.


وی در همین باره یادآور شد : توسعه صنایع باید به‌صورت علمی پیش برود.


خدابخش بابیان اینکه اصل موضوع در بنگاه‌های اقتصادی مدیریت بوده و مابقی ذیل مدیریت قابل‌حل است، اضافه کرد: مسأله مدیریت موضوعی است که حتی با آموزش هم به دست نمی‌آید و بنابراین تجربیات مدیریتی فوق‌العاده ارزشمند است.

 

انتهای پیام/خ

 تأکید بر فعال شدن کلینیک صنعت در آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار