نگاه شهرداری به بانوان توجهی است، نه تفکیکی

شهردار کرمان گفت: نگاه تفکیکی به بانوان به ویژه در چگونگی استفاده از فضاهای شهری، نگاه صحیحی نیست و این نگاه باید به نگاه توجهی تغییر یابد.

نگاه شهرداری به بانوان توجهی است، نه تفکیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری با وی، با تاکید بر اینکه نگاه تفکیکی به بانوان را قبول ندارم و نگاه به بانوان باید توجهی باشد، افزود: نگاه تفکیکی به خانم‌ها برای جامعه و بنیان خانواده آسیب‌پذیر است.


وی با اشاره به وجود پارک‌هایی با عنوان بانوان در سطح شهر کرمان، گفت: پارک باید پارک خانواده باشد و تنها بخشی از آن ویژه بانوان بوده و برای استفاده راحت و بی دغدغه آنها از بقیه پارک تفکیک شود، اما نباید به گونه‌ای باشد که سایر اعضای خانواده نتوانند از آن پارک استفاده کنند و سبب جدایی اعضای خانواده در روز تعطیل از یکدیگر شود.


شهردار کرمان خاطرنشان کرد: باید تمامی اعضای خانواده با یکدیگر به پارک رفته و هر یک به ورزش مورد علاقه خود بپردازد و در انتها همگی برای صرف غذا و استراحت به خانه مراجعت کنند، نه اینکه بانوان به تنهایی به پارک بانوان رفته و دیگر اعضای خانواده به پارکی دیگر در خیابانی دیگر بروند و روز تعطیل را جدا از یکدیگر سپری کنند.


عالم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه زنان، بر اساس سهم جمعیتی بالا در جامعه، بار مسئولیت سنگین در خانواده و فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، نقش بسیار پررنگی در جامعه دارند، گفت: اما متاسفانه به سبب مسائل فرهنگی و ... نقش پذیری آنان در جامعه کمتر از مردان بوده و همین مسئله این شائبه را به وجود آورده که مسئولیت کمتری به این قشر از جامعه اعطا شود.


وی با بیان اینکه اخیرا نقش پذیری زنان و مشارکت آنها در اداره امور پررنگ‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه خانم‌ها مسئولیت پذیری بیشتری احساس کرده و از قابلیت نکته بینی بیشتری در امور برخوردار هستند، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند و مسئولیت‌های بیشتری به آنها اعطا شود که این مهم در شهرداری مورد توجه قرار خواهد گرفت.


شهردار کرمان در ادامه با تاکید بر ضرورت توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار و اختصاص فضایی مناسب برای عرضه کالاهای تولیدی آنها، گفت: آموزش یکی از مباحثی است که باید به آن توجه ویژه شود، چرا که در صورت عدم آموزش، ایده خوب با فرایند نادرست همراه شده و بازخورد منفی خواهد داشت.


عالم‌زاده با تاکید بر اینکه در حوزه کارآفرینی بانوان و عرضه محصولات زنان خوداشتغال به بازار، باید ابتدا برندسازی شود، افزود: بانوان باید با انجام برندینگ و دادن اسم معتبر به محصولات خود، بازار فروش را در دست گیرند.


وی خاطرنشان کرد: در این صورت حتی با جابجایی غرفه‌های آنها در زمان‌های مختلف، اجناسشان شناخته شده و مشتری خاص خود را خواهند داشت.


شهردار کرمان با تاکید بر اینکه برای ایجاد بازارچه در نقاط مختلف شهر، حضور جمعیت بسیار مهم است، تصریح کرد: پارک‌های سطح شهر، جنگل قائم، مصلی و ... به سبب حضور جمعیت بالا، از پتانسیل بالقوه‌ای جهت ایجاد بازارچه برخوردار هستند.


عالم‌زاده خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا با در اختیار قرار دادن فضاهایی که برای ایجاد بازارچه خوداشتغالی از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، به بانوان خوداشتغال برای عرضه محصولاتشان کمک کند.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار