کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «در رفتگی مفاصل» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک فیزیوتراپ پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «در رفتگی مفاصل» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال‌های شما در زمینه «در رفتگی مفاصل » را  دکتر ابراهیم انتظاری فیزیوتراپ  پاسخ داد.

 سوال: چه طور می‌توانم از در رفتگی مچ پا جلوگیری کنم، با یک پیچ خوردن ساده هم مچ پایم در می‌رود و مدتی خانه نشین می‌شوم. نزدیک دو سه سال است از ترس در رفتگی مچ پا نمیتوانم فوتبال بازی کنم. بیشتر از10 بار دچار در رفتگی مچ پا شده‌ام

پاسخ:  باید معاینه صورت بگیرد، ممکن است به دلیل سابقه در رفتگی که دارند، پایشان لق شده  و انحرافاتی داشته باشد؛ می‌توانند عضلات پا را تقویت کنند؛ تمرین با دستشان انگشتان پا تا مچ را فشار دهند و روزی ۵ بار این عمل را تکرار کنند؛ از پد پاشنه پا و مچ بند ساقه بلند هم می‌توانند استفاده کنند.

سوال: ٢٧ ساله هستم و به دلیل بیماری عصبی دچار تشنج می‌شوم؛ حدود یک سال قبل بخاطر تشنج کتف سمت راستم به دلیل فشار بیش از حد دچار دررفتگی شد والان نمی‌توانم حتی چیزی را پرت کنم، یا دستم را روی سرم بگیرم یا حتی راحت لباس بپوشم هروقت میخواهم کاری کنم کتفم در می‌رود واستخوانش برمیگردد.
پاسخ: به متخصص ارتوپد مراجعه کنید؛ احتمالا  به عمل جراحی کتف نیاز دارید.

سوال: یک هفته قبل بر اثر زمین خوردن مفصل انگشت شست دستم دچار در رفتگی شد که دکتر آن‌را جا انداخته و گچ گرفت تا چه مدت باید در گچ باشد و مراحل درمانش چیست؟
پاسخ: بسته به افراد و شرایط جسمی و نوع آسیب دیدگی، مراحل درمان و مدت آن متفاوت است؛ معمولا سه هفته کافی است.


سوال: درتاریخ ۵/۱۰/ ۹۶ بعلت زمین خوردن دستهایم کاملا بی‌حرکت شدند (طوری که دست‌هایم باز نمی‌شوند) به بیمارستان مراجعه کردم دکترگفت شکستگی ندارد، ولی باید سی تی اسکن سه بعدی ازمفصل بگیرم؛ ۲۵ روز از این جریان می‌گذرد، ولی هنوز دستم خوب نشده است.
پاسخ: باید اشاره می‌کردید کجای دست آسیب دیده‌است؛ معمولا با گذشت ۳ هفته درد بهبود می‌یابد؛ اگر این طور نشد یا مخصوصا اگر درد بیشتر شده است حتما به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.


سوال: ۳ سال پیش قرص ترامادول مصرف می‌کردم و ۲ بار تشنج کردم که بار دوم هر 2 کتف من در رفت و شکست که در مراحل اولیه بیمارستان هر 2 را جا انداختد، ولی در شکستگی کتف‌هایم دکتر کوتاهی کرد در حال حاضر درد دارم
پاسخ: معاینه حضوری لازم دارد. مشخص است که شکستگی درست جوش نخورده است.

 سوال:در کف پا و ناحیه اطراف پاشنه پایم موقع کار درد می‌گیرد و وقتی نشسته باشم و بعد شروع به راه رفتن می‌کنم تا مدتی درست نمی‌توانم راه بروم از کرختی و درد؛  مراجعه متعدد به ارتوپد و تزریق آمپول و استفاده یکساله از پد پاشنه هم تاثیری نداشته است.
پاسخ:انجام تمرینات فیزیوتراپی می‌تواند مشکل شما را تا حدود زیادی حل کند؛ کشیدن و فشار دادن شست پا ۵ بار در روز که بعد از مدتی به ۳ بار هم برسد؛ نوع کفش خود را هم حتما عوض کنید؛ شاید پوشیدن کفش ورزشی و اسپورت مناسب برای شما مفید باشد.

سوال: چند سالی است که شانه راستم از قسمت ماهیچه دلتوِئید آسیب دیده و حالا در حرکت‎های رو به جلو ناگهان درد می‌گیرد انگار یک سوزن در آن فرو می‌کنند. به دکتر مراجعه کردم و گفت: چیزی نیست. در ضمن مچ پای چپم در فوتبال پیچ خورد و حالا بعد ۳ از سال گا‌ها درد می‌گیرد و دکتر آن زمان چندتا قرص داد، ولی فرقی نکرد.
پاسخ: باید از نزدیک معاینه صورت گیرد.

سوال: تقریبا بیست روز قبل مچ پایم در حین فوتبال بازی کردن به شدت پیچ خورد که صدای شکستگی داد که فکر کردم پایم شکسته است، ولی عکس گرفتم چیزی نشان نداد؛ با مراجعه به پزشک گفتند که احتمالا رباط پاره کرده است؛ گچ گرفتم و دیروز گچ رو باز کردم متاسفانه هنوز سیاه کرده و خیلی هم ورم داره لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ: حتما باید از پا عکس بگیرید تا اولا متوجه شکستگی و نوع آسیب دیدگی شویم، ضمنا باید باز کردن گچ در صورتی که همچنان درد دارد، با مشورت پزشک صورت گیرد.

سوال: حدود دو سال قبل در جریان بازی فوتسال زمین خوردم و هنگامی که بلند شدم دیدم انگشت سوم دست راستم از بند دوم دقیقا از وسط انگشتم افتاده و شل شده است؛ خودم انگشت دستم رو جا انداختم و بعد از مراجعه به پزشک حدود سه هفته در آتل بود و الان بعد از گذشت دو سال هنوز انگشتم ورم دارد و نمی‌توانم انگشتم رو به طور کامل خم کنم؛ البته فکر کنم تاندون‌های انگشتم هم آسیب دیده باشند ممنون می‌شوم اگر راهنمایی کنید.
پاسخ: در مفاصل کوچیک معمولا عوارض تا حدودی باقی می‌ماند؛ شاید یکی از علت‌هایی که شما هنوز درد دارید این‌است که خودتان اقدام به جا انداختن آن کردید؛ بهتر است در این مواقعه، دست را به طور موقت با آتل بست وبه پزشک مراجعه کرد.
از عوارض در رفتگی ورم است؛ بهتر است برای کامل کردن دامنه حرکتی انگشتان آن‌را در محلول آب گرم و نمک به مدت 2 بار در روز، هر بار 10 دقیقه قرار دهید، دقت کنید که شاید عروق دست شما آسیب دیده که ترمیم آن زمان می‌خواهد. 

سوال: کتف سمت چپم در رفت و آن‌را جا انداختند ولی الان افتادگی مچ پیدا کردم؛ ازاین قضیه ٧٠ روز گذشته است؛ آیا باید بیشتر از این صبر کنم یا درمان خاصی دارد؟
پاسخ: اگر کف دست شما به سمت پایین بوده باشد یا موقع جا انداختن به شکل بدی جا افتاده؛ حتما به یک جراح اعصاب مراجعه کنید؛ با تجویز متخصص یک نوار عصبی بگیرید؛ ممکن است سیستم عصبی شما آسیب دیده باشد؛ در غیر این‌صورت کشیدگی بعد از چند ماه بهبود می‌یابد.

سوال: چند سال قبل مچ پای چپم پیچ می‌خورد؛ آنقدر زیاد پیچ می‌خورد که با مراجعه به دکتر متوجه کشیدگی ربات‌های پا‌ها شدم و الان به پیچ خوردن عادت کرده است... زیر پام که الان کمی خوب شده است؛ وقتی که کمی راه می‌روم خوب شده؛ اما وقتی روی زمین هستم و راه نمی‌روم کمی درد می‌کند و بعد خوب می‌شود. علتش چیست؟
پاسخ: کشیدگی رباط معمولا با تقویت عضله مچ پا و زیر نظر فیزیوتراپ بهبود می‌یابد؛ استفاده از آتل و کفش ساق بلند مثل پوتین و چکمه هم مناسب است.

سوال: پای راستم حدود یکسال است که پیچ خورده و بدلیل سهل انگاری گچ نگرفتم؛ از آن زمان بعد از مدتی که راه می‌روم ورم می‌کند.. دکتر گفته است که باید با این درد مدارا کنید؛ نظر شما چیست
پاسخ: اگر ورم پا آزار دهنده است؛ بانداژ خوب توسط فیزیوتراپ بسیار موثر است؛ باند‌ها و نوار‌های مخصوص که با چسبیدن به بدن موجب بهبود شرایط مفصلی می‌شوند.

سوال: پسرى پنج ساله دارم که بعضى وقت‌ها ناگهان دست چپش از مچ تا آرنج در می‌رود و دوباره دکتر جا می‌اندازد؛ تاکنون سه بار این اتفاق افتاده.
پاسخ: بهتر است به متخصص ارتوپد اطفال مراجعه کنید؛ می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد.

سوال: مفصل زانوی من در می‌رود و همینطور که راه می‌روم پیچ می‌خورد، زمستان اینطور می‌شود.
پاسخ: احتمال مشکل ضعف عضلات دارید؛ ممکن است رباط‌های داخلی پا انحراف داشته باشند؛ ولی علت فصل زمستان؛ شاید به دلیل نوع لباس‌هایی است که می‌پوشید؛ ولی به خاطر داشته باشید که در رفتگی زانو به این راحتی‌ها صورت نمی‌گیرد.

سوال: جوانی ۲۵ ساله هستم ۲ سالی می‌شود که از ناحیه زانو حالت در رفتگی دارد بعضی مواقع حتی تا ۳ بار در روز هم اتفاق می‌افتد. دکتر رفتم چند بار برایم فیزیوتراپی نوشت، ولی بهبود پیدا نکرد
پاسخ: بهتر است به نزد یک متخصص زانو بروید و برای تقویت عضلات اطراف زانو تمرینات فیزیوتراپی را انجام دهید؛ ممکن است مشکل شما به خاطر نیمه پارگی مینیسک باشد.

سوال: در والیبال موقع سرویس زدن ناگهان دستم در رفت بالای کتفم درد شدید دارم. حتی نمی‌توانم دستم را بالا ببرم؛ نمیدانم چه دکتری بروم.
پاسخ: توصیه ما این است که به نزد فوق تخصص شانه بروید، ولی به احتمال زیاد به علت کشیدگی تاندون‌های اطراف شانه و نیمه‌پارگی در تاندون‌های اطراف مفصل شانه باشد که با معاینه مشخص می‌شود؛ از فیزیوتراپی شانه هم می‌توان کمک گرفت.

سوال: ازبچگی دچار دررفتگی مادرزادی استخوان لگن هستم وپای چپم حدود ۷_۶ سانت کوتاه است؛ الان ۳۰ سال دارم باتوجه به اینکه عمل من ترمیمی حساس است؛ ازشما می‌خواهم راهنمایی کنید.
پاسخ: تنها توصیه ما انتخاب یک فوق تخصص لگن است؛ به دلیل اینکه از سن رشد هم گذشته اید؛ با عمل جراحی می‌توان امید به بهبودی داشت.

سوال: من ۲۰ روز پیش در فوتبال به زانوم صدمه وارد شد و عکس گرفتم که چیزی نبود و به متخصص ارتوپدی رفتم. حالا MRI برای دو ماه دیگر نوبت داده و زانوی من از یک حدی بیشتر نه راست شده خم می‌شود و درد دارد.
پاسخ:  بهتر است زودتر MRI را در یک مرکز دیگر انجام دهید؛ احتمال صدمه جدی به مینیسک‌ها وجود دارد. در این مدت هم سعی کنید زانو را زیاد خم نکنید.
سوال: پای راستم بعضی وقت‌ها هنگام راه رفتن از مچ پیچ می‌خورد؛ چند روزی ورم دارد و بعد خوب می‌شود. تا کنون هم به دکتر مراجعه نکردم
پاسخ: برای پیچ نخوردن مچ پا باید عضلات اطراف مچ پا را قوی کنید؛ کفش ساق دار بپوشید مثل پوتین یا چکمه و همچنین فیزیوتراپی ورزشی هم توصیه می‌شود.
سوال: حدوده ۶ سال است که رباط acl زانوی پای سمت چپم پاره گی کامل دارد در این مدت اصلا دردی ندارم و فشاری بر زانویم نمی‌آورم. آیا این روند به زانویم در آینده آسیب میزنه یا نه؟
پاسخ: احتمالا نیاز به یک عمل جراحی دارید؛ مخصوصا اگر در سنین جوانی هستید چرا که مشکل شما می‌تواند در سال‌های بعد برایتان مشکل‌ساز شود.

سوال:  چند سال است که کتف همسرم از جا دررفته فکر می‌کنم استخوان کتفش ساییده شده باشد.
پاسخ:  احتمالا رباط‌های اطراف عضلات مشکل دارند. به فیزیوتراپ ورزشی مراجعه کنید؛ همچنین نباید شانه‌ها را هم به عقب ببرند

سوال: حدود 10 سال است آرتروز زانو (آرترویید) دارم واز درد زانو‌ها نمی‌توانم بدوم ویا خیلی سرپا بایستم آیا می‌شود آن‌ها را عمل کرد توصیه شما برای درمان چیست؛ بر اثر این آرتروز د10 ساله زانوی راست به مرحله‌ای رسیده که بعضی موقع‌ها در حین راه رفتن خالی کرده ومیخواهد مرا به زمین بزند چه‌کار باید بکنم؟
پاسخ:  سن شما خیلی بالا نیست؛ احتمالا با تقویت عضلات چهار سر ران مشکل شما حل شود.

سوال: 6 ماهی است که زیر زانو پای راستم موقع نشستن درد می‌کند و نمی‌توانم برای نمازخواندن بنشینم آیا مشکل مربوط به رگ پا است؟

پاسخ: بعید به نظر می‌رسد که مربوط به رگ پا باشد؛ اگر مشکل آرتروز نداشته باشید با 2 زانو نشستن مشکل شما حل خواهد شد.

سوال: یک سال است زانوی راستم هنگام ورزش کمی درد می‌کند و جدیدا دردش بیشتر شده است.
پاسخ: اگه ضربه از کف پا وارد شود بیشتر درد می‌کند، به فیزیوتراپ مراجعه کنید؛ ممکن است از اعصاب باشد.

 سوال: چند سالی هست در رفتگی کتف راست دارم آیا با عمل درست میشه، چون کارمند هستم چقدر زمان میبره تا خوب بشه تا بتونم مرخصی بگیرم.
پاسخ:  زمان مورد نیاز را باید متخصص و جراح مشخص کند؛ البته در رفتگی کتف گاهی با عمل خوب نمی‌شود و راه آن تنها تقویت عضلات اطراف کتف است.

سوال:  رزمی کار هستم مدتی است زیر زانوی پای راستم سمت داخل پا یک احساس درد کمی دارم، گاهی با دویدن بیشتر می‌شود و هنگام دویدن بیشتر احساس می‌کنم.
پاسخ: احتمالا کشیدگی لیدمان‌های اطراف زانو است؛ فیزیوتراپی ورزشی و اسفتاده از بانداژ مخصوص مفید است.

سوال: علت گرمای زیاد پا چیست.‌
پاسخ: می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ مثل عوامل ژنتیکی

سوال: آیا برای کسی که زانو درد و ساییدگی زانو دارد درمانی وجود دارد.
پاسخ: ساییدگی زانو تنها با تقویت عضلات بهبود می‌یابد

سوال: علت درد کف دست بعضی مواقع که فشاری روی آن می‌آید چیست؟
پاسخ:  باید دید چه نوع فشاری وجود دارد، اگر فشار با گز گز باشد مشکل عصبی است.

 سوال: دختر هشت ساله ام چندین بار زانوی راستش پیچ خورده عکس رادیولوژی هم انداختم چیزی نبود، ولی باز تکرار شده یکبارم قفل کرده، لطفا بگید درمانی داره یا نه؟ چون وقتی پیچ میخوره وحشتناک درد داره.
پاسخ: به متخصص ارتوپد اطفال مراجعه کنید.

سوال: چه کار کنیم تا به بیماری دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی مبتلا نشویم
پاسخ: مهمترین اقدامات این است که جسم سنگین برندارید؛ کفش پاشنه بلند استفاده نکنید؛ عضلات کمر را تقویت کنید

سوال:  ۲ سال پیش برای اولین بار فکم از جا در رفت از آن موقع تا حالا با هر بار خمیازه کشیدن و باز کردن دهان باز همین اتفاق میفته البته دیگه دردی نداره و مثل عادت شده چند وقت پیش هم فکم قفل شد و بیشتر از ۱ سانتی متر باز نمیشد. باید چکار کنم؟
پاسخ: دچار در رفتگی مکرر مفصل فکی شده اید حتما به ارتوپدی مراجعه و عضلات صورتی خود را تقویت کنید.

سوال: صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوم؛ سر انگشت سبابه ام قفل میکنه و در طول روز باز میشه. حدود یکساله. لطفا علت آن را بیان فرمایید و کیفیت معالجه. متشکرم.
پاسخ: ممکن است از تاندون‌ها باشد گاهی به عمل جراحی نیاز دارد که بسته به نظر متخصص است.

سوال: وقتی بلند می‌شوم نمیتوانم کمرم را راست کنم تا کم کم راست می‌شود چرا؟
پاسخ: احتمالا به دلیل ضعف عضلات کمر و یا پوکی استخوان باشد. قبل از بلند شدن ابتدا چند تمرین کمر را انجام دهید.

سوال: علت آب آوردن کشکک زانو چیست؟
پاسخ:  علل مختلفی دارد بازی با توپ نامناسب یا سبک، التهاب مفصل زانو.

سوال: آیا برای درد پای کسی که کف پاهایش صاف است و کار وی هم سرپایی است دارو یا کفشی وجود دارد که از دردش مخصوصا روی پا کم کند
پاسخ: کفی مناسب پا، اسکن کف پا و ورزش‌های مخصوص می‌تواند مشکل شما را حل کند؛ مخصوصا اگر در اوایل مشکل شما باشد.

سوال: آیا آسیب جزیی به غضروف زانو ترمیم می‌شود؟ برای ترمیم غضروف زانو چه باید کرد؟
پاسخ: غضروف زانو معمولا ترمیم نمی‌شود.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
انگشت وسط دستم دراومد عکسانداختم چیزی نبود خودم همون لحظه ک دراومد محکم جا انداختم ولی الان بیست روز شده بادش خوابیده ولی استخونای بند انگشتم زده بیرون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
سلام یک ماه پیش بر اثر زمین خوردن مچ پام هم دچار شکستگی شد و هم در رفتگی الان یک ماهه که گچ کرفتم حالا باز کردم یک هفته میشه که باز کردم درد ندارم اما ورم چرا و نمیتونم راه بروم تا چه مدت نمی توانم راه بروم
Iran (Islamic Republic of)
عذرا
۲۰:۲۳ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
باسلام
سال 85 بر اثر ضربه لیوان به قسمت بین انگشت شصت و سبابه م سبب شد انگشت شصتم دیگر خم نمیشود. یعنی ممکنه دررفتگی باشه؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۴۱ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
مچ پام در رفت و الان جاش انداختم و ب مدت 4روز توی اتل بود و الان میترسم باهاش کاری انجام بدم یعنی خوب شده؟ یکم ورم داره..
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۰:۲۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سلام من یکسال پیش مچ پام در رفت نرفتم دکتر ولی خوب شد و الان باهاش همه جا میرم هیچ دردی احساس نمیکنم.
الان دست میزارم رو مچ پام استخوان در رفته رو لمس میکنم
سوالم اینه میشه بعد یکسال مچ پا رو جا انداخت
Iran (Islamic Republic of)
امین قاسمی
۲۱:۲۱ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
سلام من ۳۸ سالمه حدود یک سال پیش از بلندی افتادم و کتف چپم در رفت و بد جور تا رسیدن به بیمارستان اذیت شدم و با بیهوشی کتفم رو جا انداختن ، از اون موقع چند بار دیگه با لباس پوشیدن ساده کتفم در رفته و با کمک دوستان جا انداختم و اذیت شدم ولی به بیمارستان احتیاج پیدا نکردم آخرین باری که کتفم در رفت و جا انداختم ولی هنوز احساس درد دارم ، الان دستم اون زور همیشگی رو نداره مخصوصا رو به بالا میترسم دستمو بالا بیارم ممنون میشم راهنمایی کنید تا از این کابوس رهایی پیدا کنم
Iran (Islamic Republic of)
اهورا رتبه
۲۲:۳۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
سلام من14سالمه به سختی انگشت اشاره سمت راستموتکون میدم ورم کرده استخونش درد میکنه میترسم به دکتربرم تودعوابادوستم اینجوری بهم شدمشت زدم به استخوان او زدمیترسم به خانواده بگم چیکارکنم لطفاً جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
نگار
۱۷:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
من ۳ سال پیش کتف راستم در رفت ۴ روز پیش عطسه کردم و دستم در پوزیشن بدی بود و دوباره در رفت
آیا امکانش هست که بدون عمل جراحی و با تقویت عضلات از در رفتگی مجدد جلو گیری کنمم ؟
و اینکه بعد ۴ روز دستمو باز کردم یکم حرکت دادم
اینکار مشکلیو در روند بهبود به وجود نمیاره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل
۰۱:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام من کشکک پام از ارتفاع اوفتادم و فرداش رفتم دکتر عکس گرفت گفت کشکک شکسته جابه جا شد بعد منم از جراحی میترسم رفتم پیش شکسته بند جا انداخت بعد آتل بست الان باید چند روز پام تو آتل باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۲:۱۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
با سلام
حدود ۲۰روز پیش توپ فوتسال به پشت انگشت انگشتری دست چپم برخورد کرد و از همون شب انگشتم خیلی درد گرفت الان با گذشت این زمان هنوز درد دارم و بین مفصل انگشتم خیلی درد داره به حدی که با کوچکترین برخورد انگار همین الان آسیب دیدم و ورم دور مفصل همچنان پا برجاشت و نمی توانم انگشتم را خم و راست کنم(عکس گرفتم که دکتر عمومی بودن و فرمودند نشکسته )آیا جراح محلی کاربلد می تونه اون رو جا بندازه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۵۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من حدود ۲ ماه پیش فوتبال رفتم وضربه شدیدی رو از ناحیه مچ پا خوردم بلافاصله ورم کرده و درد بسیاری داشت بردم یه نفر با تجربه جا انداخت الان درد احساس نمیکنم و حتی میتونم بدوم فقط کمی ورم هنوز داره ودرد شرایط سخت احساس درد میکنم به نظرتون چیکار کنم
خیلی ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
شقایق
۰۹:۲۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام چند وقت پیش ارنج دستم در رفت دکتر عکس گرفت گفت ضرب دیده تشخیص ندادن که در رفته یه هفته تو اتل بود تا اینکه متوجه شدیم در رفته و جا انداختن بعد الان حدودا ۳...۴ رور میگذره دردش ۵ درصد شده فقط آرنج دستم بازه باز نمیشه انگاری قلنج کرده دستم صافه صاف نمیشه و یکم ورم داره چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۲۲:۵۰ ۲۸ دی ۱۳۹۹
سلام وقت ب خیر
13ساله هستم
من در یک موقعیتی بودم و دستم رو مشت کردن و کوبیدم در آرنج طرف الان یک هفته است دستم ورم کرده و الان کف دستمم ورم کرده
خودم چند بار کشیدم و تغ تغ کرد ولی هنوز خوب نشده امکان داره از جا در رفته باشه
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۱:۱۵ ۲۷ دی ۱۳۹۹
سلام سوال من این است هنگام که انگشت دست در میرود آیا میتوان آن را تکان داد
Iran (Islamic Republic of)
ّبدون نام
۰۲:۳۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام ی ماهی میشه که انگشت شصت دستم داره گرفتگی شده درد می کند خم نمیشود اگر هم ب زور خم کنم درد دارد و باید با دست دیگرم بازش کنم شصت پاهم نیز ای علاعم را دارد ولی کمتر میشه راهنمایی کنید نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۴۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام خسته نباشیدمن موقع تمرینات رزمی زانوم ازجادراومدوزانوموصاف کردم جاافتادولی دردمیکنه نمیتونم باهاش راه برم خواستم بپرسم دوباره زانوم مثل سابق میشه دوباره میتونم ورزش کنم یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من سه روزه با موتور تصادف کردم وموتور افتاده رو زانوی پای چپمو ورفتم ارتوپد عکس گرفتم گفت mriباید انجام بدی که جوابش دوروز دیگه میاد ودیروز رفتم پیش یک پیرمرده باتجربه گفت از جا در رفته وجا انداختش الان باید راه برم یل ن اصلا فشار نیارم تا چند روز
Iran (Islamic Republic of)
محدثه پرپنچی
۱۶:۳۵ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلام من از مبل افتادم پام ورم کرده باید چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ramin nosrati
۰۱:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام، من داشتم ورزش میکردم و موقعی که ایستاده بودم پاهامو به سمت بالا میکشیدم که باز بشه ، چون من قبلا یه جورایی میتونستم ۱۸۰ درجه باز کنم ، رو اون حساب یکم با شدت اینکارو کردمو یهو صدایی از زانوم درومدو افتادم کف زمین و دردش شروع شد و خیلی شدید بود، یه ربع بعد دردش رفت ولی اصلا نمیتونم روی پای راستم راه برم انگار زانوم از داخل کج شده .به نظرتون خوب میشه یا برم دکتر؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۲:۱۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
باسلام تقریبا یک ماه از در رفتگی انگشت کوچیک دستم میگذره طبق گفته پزشک ارتوپدی انگشتم دررفته و جا انداخت وگچ زد گفت تا دوهفته دیگه عکس بگیرمنم دوهفته بعد عکس گرفتم گفت خداروشکر بهتر شده و هیچ مشکلی ندارد ولی تا دوهفته دیگه گچ تو دستت باشه بعد بیا بازش کنم
بعد یک ماه کامل ک خیالم ازدکتر بابته خوب شدن دستم مطمئن شدم گچ دستمو تو خونه بازکردم ولی اونطوری ک باید باشه نبود معمولا دستی ک تو گچه ی تغیراتی ب وجود میاد اما دست من با اینکه مدام تو اب گرم و نمک میزارم ولی نمیتونم دستمو مشت کنم درد میکنه و پف کرده تا ی مقدار خیلی کم انگشتام جمع میشه . ولی ن کامل ممکنه عصب دستم یا تاندوم من آسیب دیده باشه یا ب مرور زمان ب دلیل یک ماه ثابت موندن برطرف میشه همه ی اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
سلام
2باراستخوان دنبالچه لگنمو جاانداختم بعدچنروز دوباره در میره ازجاش
بایدچکارکنم
چنساله درگیرشم خاهشاراهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۱۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلام من حدود دوسال پیش به طور ناگهانی درد شدیدی رو در ناحیه مچ پا احساس کردم که سه هفته ادامه داشت و البته این همچنان ادامه داره گاهی بیشتر گاهی کمتر ، به پزشک هم مراجعه کردم و عکس هم گرفتم دکتر گفتن بین مفصل مچ پات فاصله افتاده سعی کن رعایت کنی ، گرم نگهش داری ، کفش هایی بپوشی که روی مچ پات رو بگیره و چند جلسه فیزیوتراپی و گفتن اگر خوب نشد باید عمل کنی و از اون جهت که من دوست نداشتم عمل کنم سعی کردم با مچ پام کنار بیام من نه ورزشهای سنگین و پرشی انجام میدادم ، نه حادثه ی خاصی برای اتفاق افتاده بود و نه مچ پام پیچ خورده بود و احساس میکنم خیلی بی دلیل این اتفاق برام افتاده الان سوال من اینه با توجه به اینکه نمی خوام عمل کنم ایا ممکنه عوارض بیشتری داشته باشه یا در اینده خیلی اذیتم کنه ؟ و اون عوارض چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۹
رزمی کار میکنم انگشت شصت راستم ضربه خورد و سه مهره جابجا شد و جا انداختم 5 روزی هست الان دیگه ورم نداره انگشتمو میتونم حرکت بدم ولی مثلا دکمه پیراهنمو بخام ببندم درد میگیره آیا این عادی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۰۳ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین من مشکل درفتگی کتف شانه راست دارم دو ساله این مشکل دارم موقه سربازی اتفاق افتاده اون موقه بیست روزدستم دررفته بود نمیتونستم به دکتر مراجه کنم حالاهم میخام یکاری کنم در میره دستم حالانمیدونم چیکارکنم حالا حتما باید عمل بشه اگه عمل بشه دیگه در نمیاد هزینه عملشم خیلی زیاده اقای دکتر من اون میترسم که عمل کنم از اونم بدتر بشه لطفا کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا قنبر نژاد
۰۰:۱۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من یک ماه پیش مچ پام پیچ خورد موقع راه رفتن پام خیلی درد می کند مخصوصا مچ پام خیلی درد داره دکتر نرفتم و عکس نداختم اما میگن مچ پام تاندونش کشیده شده احتمالاش وجود داره که پلم شکسته باشه یا خیر ؟
Iran (Islamic Republic of)
Atefe
۱۸:۴۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من انگشت کوچیکم شکسته ۱۱روز گذشته تو گچه ولی ۴خیلی میسوزه و داغه میخاستم بدونم دلیلش چیه خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نازی
۱۲:۱۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من مچ دستم رباتش پاره شده واستخوانش شکسته ومفصلش لق شده باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد دهقانی
۱۶:۱۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
من 13 شاله هستم انگشت شست پام فک کنم در رفته و با کمی فشار درد می گیرد چگونه می توانم خودم انگشت شست پام را جا بندازم اولین بار جاییم در رفته
Iran (Islamic Republic of)
Nahid
۰۱:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
من حدود ۲۰ سال پیش زمین خوردم و کتفم در رفت که در بیمارستان جا انداختن و با بانداژ ولپو فیکس کردن ، به علت اینکه بچه کوچک داشتم نتوانستم بانداژ را بیشتر از یک هفته نگه دارم الان بعد ۲۰ سال حتی با کاهی با کار های خانه کتفم دردناک میشود آیا نیاز به فیزیوتراپی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی درخشانی
۰۸:۵۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام من دست راستمو چند هفته پیش از گچ باز کردم حالا نمیتونم کامل ببندمش اه کمی زور بدم هم درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Milad.
۰۴:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید.دکتر جان و ممنونم که سوالات رو به خوبی و بدونه هیچ توقعی جواب میدید. خداخیرتون بده. بنده ۲۳ سالمه چندین ساله به خاطره باشگاه دچاره دررفتگیه کتف شدم که گویا باید تا ۳ باره اول که در میاد حتما عمل شه. ولی متاسفانه به خاطره اوضاع اقتصادی یه مقدار عقب انداختم تا این که دیگه با هر تکونی در میومد و رفتم واسه عمل و دکتر گفت: این کتف دیگه خیلی دیر شده واسش و درست شدنی نیست. جاش خیلی پر شده فقط باید تو سنه ۴۰ به بالا تعویض کنید با پروتز.
Iran (Islamic Republic of)
زرین
۲۳:۵۸ ۲۵ تير ۱۳۹۹
سلام پسر 8 ساله ای دارم که مفصل اخر انگشت اشاره دست چپش ورم داره و در صورت فشار دادن درد میکنه دکتر بردم سی تی اسکن گرفتن گفتن یه ترک خیلی ریز برداشته که نیاز به آتل هم نداره و خوب میشه چند ماهی هست تغییر نکرده راهنمایی میفرمائید
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۰:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
سلام من چند ماهه که انگشتم رو از گچ در اوردم ولی هنوز کبودیش خوب نشده چیکار کنم که خوب بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین پیراسته
۰۹:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
دو هفته میشه مچ پاهم در رفته و میتونم قدم بزنم ولی درد میکنه...؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید پسری ۱۶ ساله هستم که ار اثر به خوردن به رمین آرنج در رفت به پزشک مراجعه کردم و انها نتوانستند ارنجم را جا بیاتدازند و گفتند به خاطر شکستگی های ریز و خرد شده دستت جا نمی افتد دو عمل جراحی روی آرنجم انجام دادند و با اتل بستند الان بیست روز شده است از شما دو سوال دارم یکب اینکه کی آرنجم خوب می شود و دیگری پس از خوب شدن آرنجم ایا ممکن که باز در برود؟؟ با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۰:۱۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من دو سال پیش تو باشگاه زانوم بر اثر پرش روی دیوار و ضربه به میت قفل شد و خوردم زمین جوری بود که انگار پای چپ از من نبود عکس گرفتم و دوبار جا انداختم الان میخوام ورزشم رو ادامه بدم نمیتونم یکم فشار میاد دردش برمیگردم باید چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۱:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
ساق پای راست پسرم دچار کشیدگی شده وآتل گرفت دکتر الان بعد ۲۰ روز که آتل رو باز کردیم پسرم خوب راه نمیره یا روی انگشت پاش راه میره یا پاهاشو کج میزاره آیا خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۱۰:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام دیروز از پشت افتادم زمین وآرنج دستم محکم خورد زمین . درد شدیدی داشتم اما الانکه یک روز میگذره نه باد کرده نه کبود شده . دردم خیلی ندارم و اینکه میتونم راحت حرکتش بدم اما آرنجم به کلی باز نمیشه توش حس سفتی و کوفتگی دارم . چیکار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۱:۳۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من توحمام لیز خوردم روارنجم افتادم زمین ارنج زخمی شد دستمو میتونم تکون بدم فقط ارنجم کمی درد داره چیکار باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام حدوده یک ساله پیش موقعه ساعد زدن دستم آسیب دید پایینه کفه دستم یه چیزی مثله توپه کوچیک بیرون اومد وسایله سنگین نمیتونم با یه دستم بلند کنم قبلا هم دستم دچاره شکستگی شده بود برای این مشکل دوبار دکتر رفتم هر دوبار عکس انداختم یکی گفت مشکلی نداری و دومی گفت دستت شکسته دستم بعد از یک سال هنوز ورم داره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
من با یکی دعوا کردم و مشت محکی زدم ک باعث شد انگشت شستم در رفته بعداز1روز جا انداختم خودم ن پیش یکی ک بلد بود .ولی الان 2ماه گذشته جاش گاهی وقتا درد میکنه در اثر حرکت های یهویی یا بهش ضربه نسبتا محکم بزنم درد میکنه ممکنه ک کامل خوب نشده باشه یا خوب جا نخورده باشه ؟البته منم بدن ظعیفی دارم مخصوصا دستام ؟
Iran (Islamic Republic of)
Fgk
۲۳:۳۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام. حدود یک ماه پیش رو زمین افتام و انگشت حلقه ام در رفت .خودم جا نداختم الانم درد نداره ولی مثل بقیه انگشتام راست نمیشه
بنظرتون الان باید چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من دستم 1 ماه پیش از قسمت آرنج در رفته بود بعد از اینکه پزشک دستم را جا انداخت گچ گرفت الان دقیقا 18 روزه که گچمو باز کردم اما دستم همان طور که گچ گرفته بودند همان حالت را دارد 5 جلسه فیزیو تراپی میروم بعد از اینکه دکتر ورزش هارا انجام می‌دهد دستم به شدت درد میکند و همچنین خیلی ورم می‌کند به نظر شما چه مدت طول می‌کشد تا دستم حرکات اولیه اش را داشته باشد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من15سال دارم وقتی پاهام روجفت میکنم استخوان لگن پای چپم نسبت به راست یه کمبیشتربیرون میاد ایمیتونهدررفتگی لگن مادرزادی باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام مردی45 ساله هستم
انگشت کوچک پام چند سالیست به خودی خود خم وراست میشود ورگ تاندولم از انگشت پام تا پشت رانم گرفتگی دارد درد ندارد ولی حالت گرفتگیش کلافه کننده هستش دلیلش ودرمانش چیست
Iran (Islamic Republic of)
Zhra
۱۴:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام پدر من سه هفته پیش انگشتشون در رفته جا انداختن عکس هم گرفتن گفتن شکستگی نداره ولی انگشتشون همچنان ورم کرده ودرد داره چیکارباید بکنیم تا این ورم خوب بشه ودرد ساکت بشه
Iran (Islamic Republic of)
Ugcc
۰۱:۳۲ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
من پاهام رو کچ گرفتم چون ربات کناری زانو پاره شده اما الان احساس میکنم ک گچ پام بزرگ و زانوم داخل او ب اندازه ی ۱ یا ۲ سانت میتونه تکان بخوره ایا مشکل از گچ پام یا ن کلا باید کمی ازاد باشه ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
یوری بویکا
۲۱:۰۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
چن وقت پیش در ورزش کشتی پام از زانو پیچ خورد و نتونستم تمرین کنم و شکسته بند جا انداخت
پام خوب نشد پیش متخصص ارتوپد رفتم و معاینه کرد ک ببینه پام جمع میشه یا نه
چن عدد قرص مفاصل و کرم ویکس دادن
اما دردش بود
رفتم رادیولوزی و تو عکس فقط مفاصل جوش خوب نخورده بود
و پیشنهاد گرفتن گچ دادن بهم نظر شما چیه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه الله یاری
۰۹:۵۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوماه پیش موقع دریافت سرویس باپنجه انگشت کوچک دست راستم بعد چنروز کاملا بیحرکت و درد ناک شد عکس گرفتم گفتن نشکسته اتل بستم الان ۱ماهه اتلو باز کردم همچنان ورم داره و دامنه حرکتی خیلی کمی داره انگشتم و کامل خم نمیشه
مشکل دیگه ای که دارمم مچ پای چپم توکفش پیچ خورد بادنکرده فقط پام توحالت اورژن خیلی درد دردناک میشه
ممنون میشم پاسخ بدید.
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۸:۵۷ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من زمین خوردم دست چام زخمی شد بعد فقط بالا بین شست با انگشت اشاره باد کرده(ورم کرده) دقیق بالا شست دستم میتونم شستم تکون بدم یا بالا پایین کنم ولی روش فشار بیارم یا با شستم بخوام چیزی بشار دهم نمیتونمهمدنجایی که ورم کرده درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام.خانم ۳۳ ساله هستم وقتی ۱۶سالم بود دوتا از بند‌انگشتان دستم کشیده شدن یعنی بعد از در رفتگی ورم کردن و بدجور درد داشتم متاسفانه جدی نگرفتم و کسی هم منو‌‌پیش دکتر نبرد.حالا بند این دوتا انگشت دستم حالت گره بستن.وقتی بهشون نگاه میکنم دچار تضعیف روحیه میشم .حالا به کدوم متخصص توی ایلام رجوع کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام انگشت دوم پای راستم دچار در رفتگی شد جاانداختم میخوام بدونم چرا درد وسوزش داره وتا کی کامل خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من ده سال پیش دستم قسمت ارنج در رفت ولی بد جا خورد دستم موقع صاف کردن انحراف داره برای عمل مجدد هم نرفتم.ولی الان پشیمونم.به نظر شما برم دوباره عمل کنم؟؟تو زندگیم تاثیر گذاشته اعتماد به نفسم خیلی کمه لطفا راهنمایی کنید با تشکر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سمیرا
۰۰:۰۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام.من مچ پام پیچ خورده ورفتم بیمارستانعکس گرفتم.گفتن شکستگی نداره،ممکنه تانذونها کش اومده بلشه،بهم مچ بند گفتن از داروخانه بیمارستان خریدم.ولی نمیدونم این مچ بند رو دایم باید ببندم یا اینکه موقع خواب بازش کتم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام حدود ده روز پیش انگشت پایم آسیب دید الان فقط موقع فشار دادن انگشت در جهت برعکس درد دارد آیا دچار در رفتگی شده
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۰:۱۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من ۲هفته پیش تو فوتسال توپ خورد به انگشت اشاره ام وانگشتم برگشت ودررفت باکمک دوستم جاانداختم یخ درمانی کردم کبودی وبادش رفع شد فقط الان بین مفصلم یکم ورم داره میتونم انگشتمو حرکت بدم ولی نمیتونم کامل ببندم درد داره چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام من در اثر ضربه خوردن انگشت کوچکم از جا در آمده است از آتل دیروز در آوردم ولی کل دستم ورم دارد ولی مثل اولش درد ندارد و دستم را هم نمی توانم راحت جم کنم باید چه کاری انجام دهم
Iran (Islamic Republic of)
خالد
۱۲:۲۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام 20ساله هستم و مچ پام تو سالن پیچ خورد و در رفت منم جا انداختمش ولی الان هنو دو و سه هفته گذشته ولی خوب نشده رفتم دکتر گفت که تاندون التهاب داره چه کاری باید بکنم که‌خوب بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۵۱ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام. ببخشید. من. چندبار بر اثر مصرف ترامادول تشنج کردم. کتف سمت راستم. چندبار دررفت..جز اینکه بخام عمل کنم.. شما به یکی از سوالات پاسخ دادید. که بقیر از عمل.. میشه عضلاتش رو تقویت کنی.. یعنی امکانش هست بدونه عمل.. خوب بشه؟
Romania
قاسم
۲۱:۰۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
من میتدنم بطور سنتی بیام پیشتون کار کنم البته من هم نقص یابی بلدم هم هم درمان به طور سنتی هم در رفتگی و استخانهای بدن حتی شکستگی و داخلی مثل زردی ریه چربی کبد و
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید ببخشید من امروز تو راه مدرسه دعوا کردم انگشت انگشتری دستم در رفته چیکار کنم نمی خوام خانوادم بفهمن راه حلی هستش که من به دکتر و شکسته بند مراجعه نکنم
ممنون میشم
Canada
نریمان
۱۳:۰۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام
۳۸ ساله,مرد
انگشت کوچک دست چپم حین ورزش در اثر ضربه ی حریف مقابل از مفصل میانی دچار دررفتگی نیمه شد ,بلافاصله انگشتم رو جاانداختم (با لمس , نه کشش و فشردن مفصل ) ساعتی بعد, از ناحیه ی مفصل, درد و ورم و کبودی پیدا شد
وبدون مراجعه ب پزشک دستم رو آتل کردم ,بعد از ۳
هفته آتل رو باز کردم ولی همچنان درد ,تورم وآثار
کبودی در ناحیه ی مفصل وجود داره
ضمن اینکه انگشتم فقط مقداری خم میشه
اگر بخوام بطور کامل خم یا مشت کنم درد شدید مفصل میانی مانع از خم شدن انگشتم میشه
لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
عبادی
۲۲:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام 27سالمه سه روز پیش زمین خوردم.آرنج درد گرفت دوسه بار بازو بست کردم یه تقه زد بعد از 1ساعت دست شروع کرد به بسته شدن عکس گرفتم نه شکسته نه در رفته اما دستم بازو بست نمیشه از آرنج درد میکنه چه کار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
کاشفس
۲۲:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید من 16سالمه پارسال ب دلیل زانو درد ب دکتر مراجع کردم و عکس گرفتم و متوجه تیک سوزن شکسته بین مفصل زانو شدم جراحی شد و خارج شد و گویا تیک کوچکی هنوز داخل پام هس دکتر گفت مشکلی نداره اون آیا از نظر شما همم مشکلی نداره یا ب یک دکتر دیگر مزاحع کنم البته اینم بگم ک سوزنه چند. سالی یود ک داخل زانوم بود و خودم متوجه نشد یودم
Iran (Islamic Republic of)
Mozhde
۰۱:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
سلام انگشت کوچیک پام به خاطر ظربه در رفته بود بعد رفتم دکتر ،دکتر هم انگشت پامو جا انداخت و گچ گرفت و گفت که تا 15روز بسته باشه بعد بازش کن منتها من به دلایلی مجبور شدم فقط تا یک هفته بسته نگه داشتم بعد باز کردم الان همون انگشت کمی درد میکنه ایا دردش طبیعی هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
راشد
۲۲:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید بنده استخوان لگنم بر اثر افتادن تو عوض در رفته بود تو عکس هم کاملا مشخص بود فاصله داشت از حفره اصلا پام راست نمی شد و کمرم هم همینطور ولی حالا جاش انداختن و حالا تقریبا 20روز میشه روزهای اول کامل تو تخت بودم و حالا آهسته قدم میزنم و یکم کمرم هم درد میکنه آیا حرکات کششی مثل پا را یکم تکون دادن یا قدم زدن مشکلی برای استخوان لگنم پیش نمیاد یا در نمیاد با سپاس لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من در یک کشتی دستم در رفت وهر موقع یه حرکتی بژنم دوباره در میرود میخواستم ببینم اگر عمل کنم دوباره همونجوری میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی مجیدی
۲۳:۱۵ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام ببخشیدانگشت کوچک دستم توپ خوردبرگشت دردنداشت یکی گفت ازجاش دراومده جاانداخت گفت شب گوشت ببندورمش بخوابه الان حدود۱ماه گذاشته ولی ورم داره ونمی تونم انگشتم روکامل خم کنم وورمشم تقریبازیاده وسفت هم شده چکاربایدبکنم ممنون میشم جواب بدید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
T
۲۱:۰۷ ۲۵ دی ۱۳۹۷
وزنه تو باشگاه افتاده روی پام باید چیکار کنم ؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
Alireza
۱۱:۰۴ ۱۷ آذر ۱۳۹۷
سلام،چند سال پیش در ورزش کشتی دچار در رفتگی ارنج شدم
خودم جا انداختم و دکترهم رفتم عکس گرفتن و گفتن مشکلی نیست،
ولی الان بعد از پنج سال همون نقطه از ارنج دربعضی از حرکات خاص
دچار درد میشه و چندماهه که درد دارم،چه دلیلی ممکنه داشته باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ تير ۱۳۹۷
سلام بنده ۴ روز میش در بازی فوتسال مچ دستم در رفت به پیش نفر رفتم و او مچ دستم را جا انداخت(اابته گفت شاید نگیره اگه نگرفت بیاین گچ بگیرم) الان با گزشت ۴ روز میتوانم دستم را تکان دهم اما کمی درد میکند( نه دستم ورم کرده و نه کبود شده)
دلیل این درد چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید خدمت شما
Iran (Islamic Republic of)
جلال از رشت
۰۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید خدمت شما،از سال ۹۳ دچار بیمارس اسپندلیت آنکیلوزان شدم،۲ سال هر ماه ۴ شیشه رمیکید تزریق کردم و ۱ سال هم هر ۱۵ روز یک عدد داروی سینورا تزریق میکنم،همراه با کرتون و متوترکسات و پامیدرونات،و دولوکستین،ولی همچنان از درد مفاصل بخصوص زانو و مچ پا رنج میبرم،قدم هم ۳ سانت کوتاه شده،اگر کمکی از دست شما برمیاد یا دکتر خوبی میشناسید لطفا به من اطلاع بدین،واقعا دیگه به مرگ خودم راضی هستم از شدت درد...اگه پزشک خوبی میشناسید خواهش میکنم معرفی کنید،خواهش میکنم...
Iran (Islamic Republic of)
نارویی
۰۱:۵۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با سپاس از شما عزیزانی که همچین کلنیک انلاینی .طرح سوال راه انداختین لاعقل بوجه ما که نمیرسه دکتر اورتوپد بریم.ادعقل مشکله خودمونه تا حدی از سوالها متوجه میشیم.همه تون خیلی گلین
آخرین اخبار