ستاری در مراسم رونمایی از داروی نئوفور مطرح کرد:

ایران، چهارمین تولیدکننده مهندس دنیا/ نگاهمان در حوزه صنعت و دانشگاه غلط است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: چهارمین تولیدکننده مهندس دنیا هستیم اما نمی‌توانیم صنعت خود را تغذیه کنیم.

ایران، چهارمین تولیدکننده مهندس دنیا/ نگاهمان در حوزه صنعت و دانشگاه غلط استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از داروی نئوفور که امروز برگزار شد با بیان اینکه اول انقلاب 170 هزار و اکنون بیش از چهار میلیون دانشجو در کشور داریم، سوال اصلی این است که چرا با وجود افزایش 28 برابری تعداد دانشجویان، افزایش تولید ناخالص ملی در طول این سال ها تغییری نکرده است؟.

وی با اشاره به اینکه چهارمین تولیدکننده مهندس دنیا هستیم،مطرح کرد: اما با این وجود نمی‌توانیم صنعت خود را تغذیه کنیم، نگاه ما در حوزه صنعت و دانشگاه غلط است، بیشتر به جای صنعت، کارخانه داریم.

ستاری با بیان اینکه وقتی صنعت از خارج کشور می‌آوریم، بنابراین نیازی به مهندس نداریم، تصریح کرد:  خوشبختانه در بیوتکنولوژی در کشور صنعت داریم، نخبگان دستگاه را طراحی می‌کنند و تا انتها محصول بدست محققان ایرانی تولید می‌شود.

آی‌سی‌تی و بیوتکنولوژی برترین رشته های شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: حوزه آی‌سی‌تی و بیوتکنولوژی بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان ایرانی را دارند؛ برای نخستین بار شرکت دارویی در کشور داریم که در ایران و منطقه و حوزه بیوتکنولوژی پیشتاز است، برخی شرکت‌ها در حوزه دانش بنیان لقب تک‌شاخ می‌گیرند، زیرا سالیانه درآمد میلیاردی دارند، رونمایی از این دارو مدل تحصیل آموزش به ثروت و اقتصاد محقق شده است.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: این شرکت دارویی با درآمد میلیاردی خود توانسته لقب تک شاخ را در بین شرکت های دانش بنیان از آن خود کند، ما هر زمان که به این شرکت کمک مالی کردیم 5 برابر آن را دریافت کنیم، این شرکت شتاب دهنده‌ای متشکل از 12 تیم نخبه دارد که با حمایت‌های معنوی هر کدام از این تیم‌ها می‌توانند یک دارو تولید کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.