رئیس پلیس راهور مطرح کرد:

فوت نیمی از جمعیت کشور در تصادفات رانندگی

مهری گفت: ۵۰ درصد از آمار فوتی‌های کشورمان به دلیل تصادفات رانندگی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مهری رئیس پلیس راهور عصر امروز در مراسم اجلاس سالانه جوامع ایمن ایران که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: من امیدوارم با برنامه‌ریزی شاهد کاهش حوادث در کشور باشیم و من از سازمان‌های ذیربط در این زمینه تشکر می‌کنم.

لزوم ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی

وی بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه کاهش حوادث بسیار سودمند است، ما برای حوادث پروسه پیش بینی، پیشگیری و مقابله با حوادث را در نظر می‌گیریم.
 
مهری با اشاره به اینکه کشور ما بیشترین  آمار حوادث ترافیکی را دارد ، افزود: عامل ۵۰ درصد از آمار فوتی‌های کشورمان حوادث رانندگی است و سالانه در دنیا یک میلیون دویست هزار نفر بر اثر این حوادث جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰ میلیون نفر زخمی می‌شوند و در ایران در حدود ۱۶ هزار نفر فوت و ۳۳۲ هزار نفر زخمی در اثر حوادث ترافیکی داریم.
 
وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل جاده ای ۷۳ درصد از فوتی‌ها  خارج از شهرها و ۲۶ درصد فوت در درون شهرها بوده است و سهم فوت عابران پیاده در داخل شهرها ۷۰ درصد است و در مجموع عابران و موتور سیکلت در حدود ۴۴ درصد است.

شناسایی  ۸ هزار نقطه حادثه خیز در کشور

مهری افزود: یکی از کارهای مهم پلیس در دهه ۸۰ موضوع یاوران پلیس و راهنمای محلات بوده است که در این راستا صنعت بیمه تجهیزات خوبی فراهم کرده  است و وزارت خانه‌های ذیربط همکاری خوبی در زمینه کاهش و شناسایی ۸ هزار نقطه حادثه خیز انجام داده اند. تعداد خودرو به ۲۰ میلیون و موتور سیکلت در حدود ۱۱ میلیون رسیده،که خوشبختانه در زمینه فرهنگ سازی کارهای خوبی انجام شده است.

30 درصد حوادث ترافیکی مربوط به موتورسواران است

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از تصادفات مربوط به موتور سواران است، تاکید کرد: هرکسی به اندازه وسع خودش باید در جهت کاهش حوادث و ارتقای فرهنگ ترافیکی انجام دهد.
 
مهری ادامه داد: یکی از مشکلات کشورمان این است که تا مسائل تبدیل به بحران نشود، برایش تصمیمی گرفته نمی‌شود و از نظر آماری ۵۱ درصد از کسانی که در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده بین ۲۱ تا ۵۰ سال داشتند که ما برای پیشگیری از حوادث باید برنامه بهتری داشته باشیم.
 
مهری با اشاره به اینکه در کشور ۵۱ استاندارد خودرو رعایت می‌شود، افزود: جاده‌های کشور باید ایمنی لازم را داشته باشد و در حال حاضر خودروها باید چهار کیسه ایمنی داشته باشند.
 

وجود 5400 نقطه حادثه خیز درون شهری و جاده‌ای در کشور

رئیس پلیس راهور در جمع خبرنگاران در خصوص کاهش نقاط حادثه خیز کشور اظهار داشت: در سال‌های گذشته تعداد 8 هزار نقطه حادثه خیز در راه‌های کشور وجود داشت که از این تعداد 3000 نقطه حادثه خیز برطرف شد و 5400 منطقه دیگر باقی مانده است.

 وی ادامه داد:‌ از میان 5400 نقطه حادثه خیز کشور تعداد 2 هزار نقطه در داخل شهر  و 3400 منطقه در جاده‌های برون شهری قرار دارد که متاسفانه باید بگویم که 50 درصد از فوتی های کشور در اثر تصادفات رانندگی است.

 رئیس پلیس ر‌اهور با اشاره به اینکه برای ایجاد ایمنی باید مقررات رعایت شود و در این زمینه فرهنگ سازی خوبی انجام شود،‌ افزود: ارتقای استانداردها، بررسی رفتار رانندگی و ایمن سازی جاده‌ها در کاهش حوادث رانندگی بسیار موثر است که این اقدامات اعتبارات لازم را نیاز دارد.

وی عنوان کرد: ارتقای استاندارد جاده‌ها باید روند خوبی داشته باشد تا ما در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش تصادفات رانندگی و حوادث باشیم.

 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
طبق آمار اداره ثبت آمار فوتی‌های سال ۱۳۹۶ تا بحال حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر بوده است. آیا ۱۶۰۰۰ نفر ۵۰ درصد فوتی‌هاست؟