سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه؛

لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها برای احیای موقوفات

علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: همه دستگاه‌ها باید به اوقاف کمک کنند تا موقوفات به خوبی احیاء و اجرای امینانه نیت واقف انجام شود.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛علی‌اصغر یوسف‌نژاد؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی در جلسه مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید به اوقاف کمک کنند تا موقوفات به خوبی احیاء و اجرای امینانه نیت واقف اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور فقط مربوط به دولت نمی‌شود بلکه کل فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌شود، در سبد اقتصاد کشور قرار می‌گیرد که بخش مهم آن می‌تواند موقوفات باشد، تصریح کرد: در سیاست‌های کلان کشور باید به موقوفات توجه بیشتری شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقف دارای آثار و برکات بسیاری در جامعه است که اگر به‌خوبی از آن بهره‌گیری شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف و دولت و ملت را در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر یاری کند.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه اگر آثار و برکات وقف بیشتر به مردم شناسانده شود، قطعا فرهنگ‌سازی در این زمینه افزایش می‌یابد و شاهد تعداد وقف‌های زیادی با نیت‌های مختلف در جامعه خواهیم بود، گفت: همه مردم و مسئولان باید در فرهنگ‌سازی وقف به سازمان اوقاف کمک کرده و نسبت به پرداخت حق و حقوق موقوفات اقدام کنند.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه یک مسیر منطقی را طی می‌کند و در ماموریت‌ها و وظایفی که دارد موفق است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در قانون‌نویسی و سیاست‌گذاری به سازمان اوقاف کمک می‌کند و تاکنون در کمیسیون‌های تخصصی کمک کرده است، تصریح کرد: در بودجه سال آینده احکامی را برای سازمان اوقاف تدوین کردیم که هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

یوسف‌نژاد با اشاره به اینکه در بودجه سال 97 اعتبارات مربوط به سازمان اوقاف کمی تغییر و در زمینه هزینه‌ای و کارمندی وضعیت نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در برنامه سال آینده، املاک شهرهایی که موقوفه هستند به‌عنوان سند مورد قبول بانک‌ها و اداره ثبت قرار می‌گیرند و این سند یک سند معتبر و شناسنامه‌دار است و ضمانت آن اداره اوقاف به‌شمار می‌رود و برای کسانی‌که در کل کشور در این زمینه مشکل داشتند با کمک اوقاف آن را برطرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موقوفات با توجه به ظرفیت و توان فرهنگی و مالی از ظرفیت زیادی برخوردار هستند که باید در بهره‌وری و کاربری آنها بیشتر توجه شود، تاکید کرد: در استفاده از ظرفیت موقوفات در اقتصاد کشور نتوانستیم به خوبی بهره‌گیری کنیم که این امر باید کارشناسی و اصلاح شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی فعالیت سازمان اوقاف در سالهای اخیر را خوب ارزیابی کرد و گفت: آینده اوقاف امیدوارکننده و در چند سال اخیر سیاست‌گذاری‌ها و ریل‌گذاری‌ها هدفمند و اثرگذار بوده است.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه اوقاف به‌عنوان یک اداره و نهاد فرهنگی در جامعه اثرات خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: اوقاف یک نهاد مذهبی، مردمی و فرهنگی است که در استان مازندران هم خوب عمل می‌کند.

وی یادآور شد: اوقاف مازندران نسبت به نیروهای ستادی و نسبت به موقوفاتی که دارد کار بسیار سختی را انجام می‌دهد و ضروری است در بخش نیروی انسانی تقویت شود.


انتهای پیام/

ضرورت توجه به فرهنگ وقف در سیاست‌های کلان کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.