مجید واشقانی:

احتمالا برنامه «پنجره‌ها» زنده روی آنتن می‌رود

مجری «پنجره‌ها» گفت: این برنامه با مساعدت مدیر شبکه آموزش، در آینده‌ای نزدیک به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون، در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای برنامه «پنجره‌ها» گفت: دنیای اجرا از فضای بازیگری دور نیست؛ اما یکی از تفاوت هایی که دارد این است که بازیگر تمام تلاشش را می‌کند تا به لنز دوربین نگاه نکند، اما در اجرا خلاف آن کار را باید انجام دهد. البته من با این فضا بیگانه نبودم و اجراهایی در این زمینه داشتم.

وی افزود: اجرای برنامه «پنجره‌ها» را به پیشنهاد سهیل سلیمانی که یکی از دوستان خوبم است، قبول کردم. با اهدافی که برای برنامه در نظر گرفتیم، قرار شد برنامه ای پر قدرت بسازیم که به نظر من از آن صد درصدی که در نظر داشتیم، تا به امروز تنها بیست درصد محقق شده است.

واشقانی در خصوص نرسیدن به ایده آلی که در نظر دارد، اظهار داشت: ایده آلی که ما در نظر داریم نیازمند حمایت و مساعدت مدیر شبکه است؛ چون مسائل اقتصادی یکی از موضوعات لاینفک برنامه های صداوسیما ست که در این زمینه آقای ساری قول هایی دادند. امیدوارم به زودی به برنامه ایده‌آلی که مد نظرمان است، برسیم. من قبول دارم که هر برنامه‌ای برای رسیدن به ثبات نیازمند زمان است و ما هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این برنامه را به بهترین نحو روی آنتن ببریم.

وی در مورد مهمان‌های برنامه عنوان کرد: مهمان‌هایی که در برنامه دعوت می شوند؛ جزو افرادی هستند که کمتر در برنامه ای حضور داشتند و مردم به ندرت آنها را در قاب تلویزیون دیدند. ما تلاش کردیم تا به پیشکسوتان بیشتر توجه کنیم و در طرح سوالاتمان هم دقت کردیم تا مواردی که همیشه بیان شده و در ذهن مخاطب بوده را نپرسیم و مطالب تازه و بکری را با آن ها به گفت و گو بشینیم که برای مردم جذاب باشد. البته در برنامه مهمانان جوان و مستعد هم حضور دارند اما بیشترین ترجیح‌مان حضور پیشکسوتان حوزه های مختلف است.

این بازیگر در خصوص اجرای این برنامه در شبکه آموزش بیان کرد: شبکه آموزش شبکه ای هدفمند است و با توجه به اسمی که دارد، در جهت آموزش دادن به مردم گام بر می‌دارد. مثلا ما در این برنامه به موضوع صله رحم پرداختیم که امروزه در جامعه کمرنگ شده و همچنین موضوع فضای مجازی که باعث این کمرنگ شدگی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی که در برنامه ای دعوت می شدید به نوع اجرا فکر می‌کردید، گفت: برنامه های بسیاری دعوت شدم اما یکی از برنامه هایی که همیشه درخاطرم مانده، اولین برنامه زنده ای بود که بعد از بازی در "مسیر انحرافی" به همراه تهیه کننده ، کارگردان و نادر سلیمانی دعوت شدم و مجری برنامه بعد از گذشت چهل دقیقه از برنامه حتی یک سوال هم از من نکرد و برنامه را به پایان رساند و این برای من بسیار جای تعجب داشت که چرا باید مجری به این اندازه بی تجربه باشد که حتی به مهمان برنامه اش اهمیت ندهد و این شد، برای من یک تجربه تا اگر در این موقعیت قرار گرفتم هیچ وقت این بی‌احترامی را به مهمان برنامه ام نکنم. همچنین بسیاری از آموزه‌ها را از دیگر مجریان توانمند تلویزیون یاد گرفتم تا بتوانم در عرصه اجرا هم موفق باشم. انسان در هر موقعیتی که قرار می گیرد باید بهترین باشد و من هم سعی کردم تا در این حرفه هم موفق باشم.

وی در ادامه در مورد پخش زنده برنامه پنجره ها تصریح کرد: پخش زنده این برنامه بستگی به روند کیفی آن دارد و مدیر شبکه در این مورد قول هایی دادند که با این افزایش کیفی احتمال دارد، در آینده ای نزدیک "پنجره ها" به صورت زنده با مخاطبانش رو به رو شود.

واشقانی خاطرنشان کرد: به زعم خودم «پنجره‌ها» با توجه به اهداف و رویکردهایی که با تهیه‌کننده برنامه به نتیجه رسیده بود، قدری فاصله دارد و تلاشمان این است که به ایده آلی که مدنظر بود، برسیم. البته این موفقیت بستگی به اجرایی شدن قول‌هایی دارد که مدیر شبکه داده است. با تمام کم و کاستی‌هایی که این برنامه دارد امیدوارم مخاطبان هم از دیدن این برنامه لذت ببرند و ساعات خوشی را برایشان مهیا کنیم.

 

انتهای پیام/

 

حرف های واشقانی درباره نخستین اجرای تلویزیونی اش

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار