جیمز متیس: تعطیلی دولت آمریکا بر فعالیت‌های نظامی ما تاثیرگذار است

وزیر دفاع آمریکا از تاثیر تعطیلی دولت این کشور بر فعالیت‌های نظامی و امنیتی پنتاگون خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد تعطیلی دولت این کشور بر برخی فعالیت های نظامی از جمله تمرینات، اقدامات مربوط به تعمیرات و نگهداری و همچنین عملیات های امنیتی وزارت دفاع آمریکا تاثیرگذار خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص تاثیر احتمالی تعطیلی دولت بر فعالیت های وزارت خانه‌اش اینطور اظهار کرد: «اقدامات مربوط به تعمیرات و نگهداری تقریبا متوقف خواهد شد. بیش از 50 درصد کارکنان ما مرخص خواهند شد. همچنین ما در حال حاضر مشغول عملیات های امنیتی بسیاری در سراسر جهان هستیم که هزینه زیادی می طلبد و (با تعطیلی دولت) این عملیات ها به وضوح متوقف خواهد شد.»

اظهارات متیس در حالی است که وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد تعطیلی دولت بر فعالیت های نظامی واشنگتن در افغانستان، عراق و سوریه هیچ تاثیری نخواهد گذاشت.

متیس همچنین در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد در هفته جاری به دو کشور آسیایی اندونزی و ویتنام سفر خواهد کرد. پنتاگون نیز در بیانیه ای اعلام کرد علیرغم تعطیلی دولت آمریکا، سفر متیس به آسیا همچنان به قوت خود باقی است؛ زیرا این سفر برای امنیت ملی و روابط خارجی واشنگتن از اهمیت بالایی برخوردار است.

پس از اینکه رایزنی مقامات دولت ترامپ با مجلس سنای آمریکا و همچنین دیدار دونالد ترامپ و چاک شومر، رئیس سنا، به نتیجه ای نرسید، دولت آمریکا برای نوزدهمین بار در طول تاریخ این کشور تعطیل شد.

انتهای پیام/

 

تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر فعالیت‌های پنتاگون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار