واشنگتن پست گزارش داد:

نخستین سال ریاست‌جمهوری ترامپ بدتر از آنچه انتظار می‌رفت، بود

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی به بررسی عملکرد ضعیف و نامتناسب دونالد ترامپ در نخستین سال ریاست‌جمهوری‌اش پرداخت.

واشنگتن پست: نخستین سال ریاست‌جمهوری ترامپ بدتر از آنچه انتظار می‌رفت، بودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست اولین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ را حتی بدتر از آنچه انتظار می رفت، توصیف کرد و نوشت آمریکا در این دوره شاهد افزایش اختلاف ها، بی نظمی ها، آشفتگی ها و بی کفایتی ها بوده است.

این روزنامه ‌آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در تفسیری به قلم روث مارکوس افزود: کوچکترین بارقه امیدی که وجود داشت ترامپ بعد از انتخابات عملکرد بهتری داشته باشد اکنون از بین رفته و همه امیدها نقش بر آب شده است. هیچ موضوعی حتی مبارزات انتخاباتی ترامپ و شیوه انتقال قدرت به وی حقیقتا نتوانسته بود مردم آمریکا را برای چنین رئیس جمهوری با چنین رفتاری آماده کند. بزرگترین دروغی که تاکنون یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری به مردم آمریکا گفته است، متعلق به ترامپ بود. وی همواره در جریان مبارزات انتخاباتی خود می گفت در زمان مناسب به گونه ای مانند رئیس جمهورها عمل خواهم کرد که همه خسته شوید. اما اکنون ما می دانیم شخصیت وی به گونه ای است که نمی تواند به این قول خود عمل کند. اما این نکته حائز اهمیت است درحالی که خود را برای سال دوم ریاست جمهوری ترامپ آماده می کنیم، دریابیم مشکل اصلی و منحصر به فرد ریاست جمهوری وی چیست.

این روزنامه در ادامه با اشاره به برخی اقدامات ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش مانند تصویب کاهش گسترده مالیات ها، خارج شدن از معاهده آب و هوایی پاریس و مقابله با مهاجران غیرقانونی افزود: البته باید به خاطر داشته باشیم هر رئیس جمهور جمهوریخواه دیگری هم اگر نگوییم همه اما بیشتر این اقدامات را انجام می داد. شاید برخی افراد با چنین اقداماتی مخالف باشند اما اینها نتیجه طبیعی انتخاب کردن یک رئیس جمهور جمهوریخواه است. نباید خشم از ترامپ را با خشم از سیاست های جمهورخواهان اشتباه بگیریم. به هرحال انتخابات پیامدهای خاص خود را دارد.

این روزنامه در بخشی دیگر با اشاره به توئیت های متعدد رئیس جمهور آمریکا نوشت توئیت های ترامپ به مثابه یک بیلبورد سایبری برای به نمایش درآوردن خودشیفتگی و نادانی وی است.

به اعتقاد نویسنده مشکلاتی که ترامپ می تواند برای آمریکا ایجاد کند به دو دسته تقسیم می شوند، مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت. مشکل فوری خطری است که امنیت ملی را تهدید می کند. اینکه آیا ترامپ آغازگر یا محرک جنگ با کره شمالی خواهد بود یا با برخی دیگر از بحران های بین المللی به شیوه ای نادرست و خطرناک برخورد خواهد کرد. این خیلی نگران‌کننده است که به این نتیجه برسیم باید به منطق کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و نفوذ جیم ماتیس، وزیر دفاع امید ببندیم.  در کل ترامپ معرف مردم آمریکا نیست.

 

انتهای پیام/

 

عملکرد ضعیف ترامپ در نخستین سال ریاست جمهوری‌اش

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار