معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مطرح کرد:

تغییر ساختار شهر به نفع عابران و به ضرر خودروها

پورسید آقایی گفت: توسعه شهر باید بر مبنای TOD باشد، بنابراین همه چیز را باید به نفع عابران و به ضرر خودروها تغییر دهیم.

پیاده‌روی اصلی‌ترین رکن در طراحی شهرها است / کاهش استفاده از حمل و نقل عمومی طی چند سال گذشتهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD ) با بیان اینکه باید تفکر خود را نسبت به TOD اصلاح کنیم، اظهار کرد: هم اکنون مهمترین مشکل کشور آلودگی و ترافیک است که برای حل این مشکل باید به دنبال حمل و نقل عمومی برویم؛ اما چگونه است که با توسعه حمل و نقل عمومی طی ده سال گذشته این مشکل برطرف نشده است.

وی افزود: سهم حمل و نقل عمومی طی  ده سال گذشته با راه‌اندازی خطوط مترو کمتر شده و امروزه شاهد افزایش سهم خودروی سواری و شخصی در تهران هستیم.

پورسید آقایی تصریح کرد:  برای توسعه شهر باید بر مبنای TOD باشد و همه چیز را به نفع عابران و به ضرر خودروها تغییر دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه وضع حمل و نقل عمومی تهران مطلوب نیست، گفت: امیدوار هستیم با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت وضعیت بهتری را در تهران اجرا کنیم.

 وی ادامه داد: اصل بعدی نفوذپذیری است، نباید طول کوچه بندی ها بیشتراز ۱۵۰ متر باشد و اگر طول معبری زیاد شد، می توان با ساخت پیاده راه آن را جبران کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اصول دیگر توسعه TOD را یکپاچه بودن زون ها، متصل شدن آنها به یکدیگر و امکان انتقال پیاده از یک زون به زون مجاور دانست و ادامه داد: از دیگر اصول توسعه TOD، عابرمحور بودن است نه خودرومحوری، ضمن اینکه باید هر چهار مود حمل و نقل در شهر شامل پیاده، دوچرخه، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی توسعه داده شود تا به هزینه استفاده از خودروی شخصی بیفزاییم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه پیاده‌روی مادر طراحی شهرها به شمار می‌رود، یادآور شد: باید با اجرای صحیح مبلمان شهری و فضای سبز بتوانیم توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی را طراحی کنیم.

انتهای پیام /

وضع حمل و نقل عمومی تهران مطلوب نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۳۰ دی ۱۳۹۶
چه فایده؟ آخرش موتور سیکلتها از همه پیاده رو ها استفاده خواهند کرد.
آخرین اخبار