عبدالملکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

توسعه اقتصاد ملی هدف شیوه‌های نوین اشتغالزایی

معاون اشتغالزایی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه در گذشته تنها به بحث خودکفایی توجه می‌شد، گفت: هدف شیوه‌های نوین‌ اشتغالزایی، توسعه اقتصاد ملی است.

توسعه اقتصاد ملی هدف شیوه‌های نوین اشتغالزاییحجت‌الله عبدالملکی‌ معاون اشتغالزایی‌ و خودکفایی‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تفاوت‌ رویکردهای اشتغالزایی نوین در کمیته امداد با شیوه‌های پیشین آن اظهار کرد: سازمان حمایتی برای توسعه اشتغال‌ دارای 3 محور اصلی‌ توانمندسازی‌ مخاطبان، مدل‌سازی و طراحی الگوی کسب و کار‌ و پشتیبانی‌ پس از اجرای طرح‌ است.

عبدالملکی‌ با اشاره به محور اول توسعه اشتغال یعنی توانمندسازی مخاطبان‌ گفت: باید با فرهنگ‌سازی و تقویت توانمندی‌؛ مدیریت کسب و کار را به مددجویان آموزش دهیم‌.

وی افزود: در محور دوم باید شیوه کسب و کار به لحاظ فنی، اجرایی و همچنین جزئیات‌ کسب و کار طراحی شود.

عبدالملکی‌ با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد از طرح‌هایی که پس از اجرا پشتیبانی نمی‌شوند، از بین می‌روند، گفت: پشتیبانی‌ فناوری‌ و مالی  از جمله مهم‌ترین‌ اقدام‌ها برای دوام و موفق بودن یک طرح است‌، ما در روش نوین اشتغالزایی‌ کمیته امداد با محوریت این 3 مهم برنامه‌ای را طراحی کردیم‌.

معاون اشتغالزایی‌ و خودکفایی‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) افزود: موتورهای‌ محرّک‌ در این برنامه مدیریت خلاقیت‌ و ایده‌پردازی، مدیریت عملکرد‌ و اطلاعات است‌ و این 3 مانند موتور جت عمل می‌کنند.

عبدالملکی‌ با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از پروژه‌ها طراحی شده‌اند، گفت: در تمام این پروژه‌ها ایجاد انگیزه در همه ذی‌نفعان‌ مورد توجه قرار گرفته است. در این طرح‌ها مبتنی بر دانش روز‌ و آخرین دستاوردهای‌ علمی جهان و ایران‌ با تسهیل‌ فرآیندها‌ هزینه‌ها را کاهش دادیم و کارآیی‌ را افزایش داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در گذشته تنها به بحث خودکفایی توجه می‌شد، گفت: در شیوه نوین‌ اشتغالزایی و خودکفایی علاوه بر بحث‌ خودکفایی، توسعه اقتصاد ملی نیز از اهداف ما است.

معاون اشتغالزایی‌ و خودکفایی‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) در پایان تصریح کرد: طراحی الگوهای‌ نوین اشتغال‌ متناسب با اقتصاد کمیته امداد‌، طراحی سازمان‌ پشتیبانی، آمایش شغلی به لحاظ فضایی و انسانی‌، طراحی صندوق ضمانت و تسهیلات‌، طراحی میزان خیّرین کارآفرین و توانمندسازی‌ آن‌ها و همچنین‌ پروژه‌‌‌های مبنی بر هدایت شغلی مددجویان از مهم‌ترین‌ پروژه‌های مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار